27 Şubat 2018 Salı

Lorlu Bulgurlu Pazı Sarması


    Geçenlerde canım çok çekince, hem hafif hemde çocukla oyalanabilir bir tarif de olduğu için minnak evdeyken yapmaya karar verdim.Onun sardıkları her ne kadar tombik tombik olsa da bence çok lezzetli oldu. Aslında annelerimizin çocukken bize yaptırdığı küçük işler olan mantı kapatma yada bezelye,barbunya ayıklama ve bunun gibi işler şimdilerde "montessori at home" etkinliği olarak geçiyor yada "pratik yaşam becerileri" adı altında adlandırılıyor. 
Bu aslında bir ana yemek sayılmaz ama içindeki bulgurdan dolayı oldukça doyurucu bir öğün oluyor. Bol sarımsaklı yoğurtla da ılık yada soğukta tüketilebiliyor. Erzurum mutfağına ait bu tarif aslında bir vejetaryen yemeği de sayılır.
Gelelim tarife..

Malzemeler
2 bağ pazı
1 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı lor
2 bardak su
2 ince doğranmış soğan
yarım demet maydanoz
tuz,karabiber,pul biber

Pazı yaprakları çok ince olduğu için kaynar suya batırıp çıkarmanız yeterli olacaktır. Baharatların miktarını tamamen kendi damak zevkinize göre arttırıp,azaltabilirsiniz. Bazen içine domates salçası da eklendiğini gördüm ama ben öyle sevemedim. Soğanı tereyağ da iyice çevirdikten sonra bulguru ekleyip suyu ilave ediyoruz.İç kaynadıktan sonra altını kapatıp baharatlarını ekleyip demlenmeye bırakıyoruz.Soğuyunca peynir ve maydanozu ekleyip karıştırıyoruz. Yaprağın damarlı yerlerini bıçakla kesip çıkardım ve saplarını da atmadım çünkü onunda kavurması yada omleti yapılıyor.
Sıcak suyunu üzerine ekleyip fırına verdim ama tencerede de çok kısa sürede pişiyor.Üzerine bol sarımsaklı yoğurtla servis etmeyi tercih ettim ama dediğim gibi ılıkta soğukta servis ediliyor. Afiyet olsun..















2 yorum:

  1. of of of, ellerine sağlık! şahane gözüküyor, hep etlisini yaparlar ama bence bu çok daha lezzetli olur, harika fikir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıktım artık etli şeylerden zaten,bu daha hafif.

      Sil