24 Ocak 2018 Çarşamba

Hangi Çizgi Filmleri İzliyorsunuz ?

    Berkay'ın izlediği ve hayatımıza işleyen bazı çizgi filmler var.Lego Ninjago,Transformers ve Ben10.Bazen Vampirina ve Doctor Doti'de izliyor.Bunlar toplamda 25-35dk arası sürüyor bunun dışında ekranla pek işi yok.Bazen animasyon filmler izliyoruz beraber, Pixar filmlerini çok seviyoruz.Berkay özellikle Halloween temasını;Thriller'den dolayı zombileri ve danslarını,vampirleri,uzaylıları falan çok seviyor.Ama sevilmeyecek gibi değiller ki helede Küçük Vampir Rüdiger.Küçük Vampir ve Jill Murphy 'nin Cadılar Okulunu okuduğumda küçücüktüm ve böyle fantastik öykülere bayılırdım sonra Orta Dünya;Narnia,Hogwarts falan girdi hayatıma.Ben çok severdim o yüzden ben çocuğumun bunları sevmesini çok absürt görmüyorum.
    Okul psikoloğu zaman zaman yaptıkları konuşmalarda, sorularına verdiği cevaplarda farklı karakterlerden bahsettiğini duyunca şaşırmış.Kötü mü yaptım ki acaba diye sordum ama çocuk seviyor ve korkmuyorda, o bazı çocukların böyle şeylere çok farklı tepkiler verebileceğini ama Berkay'ın kötü karakterlerle bile empati kurduğunu ve bunun anormal olmadığını belirtti.Mesela Noel Baba yerine Krampus'u seviyor.”O neden kötü hiç sordun mu, nereden biliyorsun neden yalnız kaldığını” dedi, “herkes ondan korkup kimse onunla arkadaşlık etmediğinde yalnız kalmıştır yazık” dedi!
Neyse bende Lego çok sevdiği için kayıtlara bakarken gördüm StarWars ve Friends'te var, dedim kayıt edeyim belki beğenir izler.Star Wars sarmadı,bir iki bölümde Friends'i izledikten sonra “bu kızlar çok kavga ediyor izlemek istemiyorum,geriliyorum” dedi. “Annecim Ninjago'da sürekli dövüş vs var ama aynı şey değil mi” dedim. “Anne onlar Ninjalık yapıyor tabiki dövüşecekler ama çok iyi arkadaşlar,ustaları onları seviyor beraberce kazanıyorlar” dedi.Devam etti “ ama bu kızlar öyle değil biri hep onun dediği olsun istiyor,sürekli kızıyor,küsüyor hep yalnız kalınca anlıyor özür diliyor,arkadaşlarıda affediyor.Sürekli yanlış yapıyor,sürekli kavga ediyor hiç sevmedim” dedi.Aslında haklı bahsettiği karakter (sarışın olan) çok sorunlu ve aşırı rekabetçi bende sevmemiştim.


Ninjaları çok seviyor diye kavgacı olacağını düşünmek,bilgisayar oyunlarında adam öldürüp katil olacağını düşünmek kadar saçma.Tabiki olumsuz etkileri vardır ama zaten bazı çocuklar şiddete eğilimli oluyor ve bu oyunlar yada filmler yüzünden değil,çoğunlukla aile ortamları yüzünden oluyor. Bu tip mecralar da sadece var olan olumsuz duyguları pekiştiriyor.Zarar verme eğilimi olan çocuklar için farklı yollar izlenmelidir elbette fakat oyunun sadece oyun ve masalın sadece masal olduğunu düşünen realist çocuklarda var, hepsini aynı kefeye koyup genel bir görüş belirtmek ne kadar profesyonel olur bilemiyorum.Mesela ikimizde aynı şeyi izledik ama ne kadar farklı anlamlar yüklemişiz.
   Paw Patrol,Pijamask gibi toplu arkadaş gruplarının olduğu, özelliklede göreve yönelik şeyleri izlemekten zevk aldığını fark ettim.Ama dediğim gibi fantastik şeyleri izlemekten zevk alıyor ama pek hayalgücü olduğu söylenemez.Okuldan bir video geldi bana ,öğretmen hayalindeki evi anlat diyor bazı çocuklar ponnyler ile bazıları ise gökkuşağında yaşamayı istediğini söylüyor..benim sıpam aynen şölye ifade ediyor “teraslı ve havuzlu bir ev istiyorum birde denize yakın olsun!” Hayal değil de müteahhit projesi anlatıyor bebe:) Benim ona izlettirdiğim şeyler gerçek algısını bozar diyorlar ama hiçte öyle bir şey olduğu yok,onların gerçek olmadığının farkında çocuk.
Geçen akşam annemlere çaya gittik babam futbol maçı izliyordu,değiştir dedim hayvan belgeseli açtı.Annem katil balinaların kıyaya kadar yanaşıp fokları avlamasına hatta karınları doyduğunda suda cesetleri birbirlerine fırlatarak oynamalarına dehşet içinde bakıyor,bir yandan “tühhh tühh,ahhh vah,ayyyy gitti hayvan kıyamam” yorumları yapıyordu.Çocuk o sırada Lego oynuyor ve tv ile ilgilenmiyor gibi gözüküyordu ama bakmış demek ki en sonunda kalkıp tv'nin önüne geldi ve ellerini açıp resmen isyan etti “sizin televizyonunuzda ne biçim filmler var böyle ya!” diye.Böyle görüntülerden haliyle rahatsız oldu ama bir kaplanın antilopu parçalamasından rahatsız olmayarak izleyecek bir sürü çocuk ta var.Ve burada önemli olan biz dizi/film yada herhangi bir program izlerken çoook daha dikkatli olmalıyız çünkü izlemiyor,ilgilenmiyor gibi gözükselerde herşeyi kapıyorlar.İzlediği herşeyde eğitimle,bilimle vs ilgili olsun diye kasmıyorum ama şiddet içeriğine ve verdiği mesajlara dikkat etmeye çalışsam da bazen olmuyor.Artık küçük çocuklar için olan programlar da bile yetişkin içerikleri var.


Sizler neler izletiyorsunuz ve ne süreyle ekran izniniz var merak ettim? 

2 yorum:

  1. Pof... Al yine aynı konu..
    Ben 3 sene izletmedim tv tablet vs. şimdi izletemiyorum.. Tv'ye 30dk falan ayırsa bence iyi olurdu çünkü 30dk benim için 5 saat falan ayarında bir zaman dilimi ama malesef istemiyor.. Eskiden övünürdüm şimdi totomda patladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok uzun süre izletmedim ama şimdi o 20 yada 30 dk (gerçi yine yalnız kalmıyor ama) biraz daha rahat ediyorum.Dün gece rüyamda ninjaları gördüm acaba lyod kurtuluyor mu diye;)))) Bilinçaltıma bile işlemiş artık:)

      Sil