10 Kasım 2017 Cuma

Sonbahar Gezisi

  Ekim ortasında güzel havaları da fırsat bilip bir Sinop kaçamağı yaptık.Güzel hava derken 12 derece! En azından sağanak yağmurlar ve kar yokken gezmek,sonbaharın o harika renklerinde şehirden uzak,başbaşa kafa dinlemek(?!) iyi geldi.
Sarı,turuncu ve kızılın harika tonlarını dağın tepesinden izledik.Hatta gitmeden kendime müzik listesi yapmıştım ama pek kullanmadım.Sabahları erkenden tepelere doğru yürüyüşlere çıktık hemde kilometrelerce,bazen sis içinde ve genelde çamura banarak.Hatta birisi her su birikintisinde şıpır şıpır zıpladıkça mutluluktan kendinden geçti:)
Yürüyüşler harikaydı ama bazen oldukça yorucuydu.Keçi yolu gibi yerlerden tırmandık.Yanımıza yiyecek almayı akıl edemdiğimiz için (yılın ebeveyni) ağaçlardan elma ve armut kopardık.
Dağda tek başımıza! Cahillik mutlulukmuş tekrar anladım:)) Mantar toplamaya çıkan köylülerin hep tüfekli olduğunu görünce sordum meğer bazı ayıcıklar henüz uyumamış hatta çakal ve domuzlarda olabiliyormuş.. Bu bizi korkutmadı ve yürüyüşlerden alıkoymadı fakat beni biraz tedirgin etti, gözüm hep minnaktaydı.Bir ara sahile indik dalgalar bina boyutunda olduğu için yine dağlara,tepelere,dere kenarlarına attık kendimizi.Dönerken fındık,taze kestane(sadece yıkayıp,kesip 25dk kadar fırına atmak yeterli,şeker gibi),armut,elma,bahçeden ıhlamur ve biberleri ve tabiki litrelerce dondurulmuş sütümüzü alıp döndük.
Minnak yine gitmek istiyor ama bu sefer ya Abant yada Yedigöllere gitmeyi düşünüyorum.Aslında en güzeli sıcacık termal ama onunda çocuğa uygun kaykaylı falan olanından bulmak gerek.Ama önce doğumgünü için süpriz bir gezi var.Herşeyi ayarladım gibi veee şuan Aralık bekleniyor evde,oğlan takvimden geri sayım yapıyor:) Hadi bakalım..

2 yorum:

  1. Ayyyy içim gitti yine.. Şahane! Anneli oğullu nice gezmeler! O yeşil elma da ağzımı sulandırdı valla, nasıl taze nasıl tatlıdır.. Sinop'a sadece 1 defa gittim ve 2 gün kaldım ama zamanı gelmiş, bunu anladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Git git hatta aklında olsun “başkarota” hesabını izle çoook güzel karadeniz gezi programları var,bol yürüyüşlü doğada vakit geçirmeli.

      Sil