12 Mayıs 2017 Cuma

Çocuk Kitabı Seçimlerim

  Seçimlerim derken hem oğlum hem kendim için:) Çocuk kitabı okumayı çok severim.Neleri seviyorum bir bakalımmm oğluma okuduklarımın dışında çocukken severek okuduğum serileri topluyorum mesela Pıtırcık:) Roald Dahl'a bayılırım ve onunda serisini tamamlamak istiyorum.Bu sene fuardan çok severek aldığım ve oğlumun kütüphanesinin baş köşesine koyduğum KumKurdu serisi var mesela ve yetişkin çocuk herkes okumalı!!! Artık doğumgünü çocuklarına bunu hediye götürmeyi düşünüyorum.Geçenlerde Kadıköy'de bir sahafta gördüğüm Küçük Vampir serisinden iki kitabı ve Gizemli Bahçeyi aldım.Küçük Vampir serisini tamamladıktan sonra baştan okumak istiyorum:) Bu seneki Tüyap'tan ise Jules Verne ve Narnia Günlüklerini almayı düşünüyorum.Harry Potter serisinide ciltli olarak tekrar alıyorum:) Always! 
  Dünya klasiklerini ve kült denilen kitapların çoğunu okuduğum için artık daha çok tarih,ebeveynlik kitapları,distopya,bilimkurgu ve polisiye okuyorum.
  
  Okuma alışkanlığının kazanılmasında en önemli şeyin anne-babanın kitap okumayı sevmesinden çok çocuk için doğru kitabı bulmak olduğuna inanıyorum.Ailesi "kitaplara verdiğin para boşa giden emek başka birşey değil" dediği halde duvarlar dolusu kitapları olan bir arkadaşım var.Tutkusu öğretmeninin ona okuması için verdiği bir kitap ile başlamış.Tabiki ailede bu alışkanlığı görmek ister istemez çocuğu iyi yönde etkiler ve özendirir orası ayrı.Ben zaten gazeteden,dergiye hatta broşür vs dahi herşeyi okurum:) 
 
  Oğlum için kitap seçerken çok özeniyorum.Her ne kadar minnakla kitapevlerine gidiyor ve seçimi ona bırakıyor olsamda bazı klasik kitapları araştırarak alıyorum.Dünya klasiklerinin şuan onlarca yayınevinden basılmış hali mevcut.İçlerini biraz incelediğinizde ağzınız açık kalabilir! Heıdı'nin arkadaşı Klara'nın büyükannesine türban takan ve Milli Eğitim tarafından çocuklara okunması tavsiye edilen, birilerine yaranılmak için "yanlı" olarak değiştirilmiş kitaplar gibi.Öyle tuhaf şeyler var ki kitaplarda.. Çocuklar için kısaltılmış olanlarıda tercih etmiyorum çünkü içeriği,dili herşeyi değişiyor.Dil derken mutlaka iyi bir çevirmenden ve bilinmiş yayınevlerinden çıkan kitapları tercih ediyorum zaten bir süre sonra çevirmenleri tanıyorsunuz.Kötü çeviri harika bir kitabı okunması zor hale getirip insanı soğutuyor.
  Oğlumun yaşına uygun olanlardan en çok tercih ettiklerim Yapı Kredi Yayınları,İş Bankası,Can Yayınevi,Pearson ve Tudem.. İnstagram hesabımda zaten kitapları tek tek paylaşıyorum.Öyle güzel ve eğlenceliler ki defalarca okuyoruz ama sıkılmıyorum desem de inanmayın aynı sayfa 135789 kez okunur mu hiç?! Ama çocuğuma kitap okumayı seviyorum hatta bazen cümleleri tamamlamasını..bu bizim olayımız! Kitap kurdu olsun yada çok sevsin değil amacım, okuyoruz çünkü bundan keyif alıyoruz.

2 yorum:

  1. Şahane öneriler.. Bizde Türkçe kitap işi anane dedeye bakıyor onlar da güzel kitaplar buluyorlar :) Fakat bir yerde okudum, çocuğun kütüphanesinde bu yaşta 10 kitap olması yeterli, dönüp dönüp aynı kitapları okutması çok normal falan diyordu. bizde küçük kitapları da sayarsan 150'ye yakın çocuk kitabı var! Ama ne bileyim kitap okumak önemli yaaaa, yoksa ben kendime mi alıyorum bilemedim şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüp dönüp aynı kitabı okutması normalmiş evet ama kitapta sınırlama yapmıyorum ben.Bende okudum benzer bir yazı ama ne kadar farklı kitap okursam o kadar farklı dünyalar açılıyor önünde hatta kendi ilerletiyor masalı,yeni kelimeler öğreniyor falan.. Ben kendimede alıyorum yalan değil:))Öyle güzeller ki..

      Sil