12 Kasım 2016 Cumartesi

Sabır Öğrenilir mi?

  "Sabır öğrenilen birşey o yüzden davranışlarınızla çocuğunuza örnek olmalısınız hatta bazı oyunlar ilede desteklemelisiniz.." diye bir cümle kurdu okul müdürü geçen ki toplantıda.Sabır eğitimini araştırınca hep değerler eğitimi çıktı karşıma baktım tam istediğimi bulamıyorum bende Montessoriye başvurdum birazda Reggio Emilia..

  Aslında bu oyun bir "sabır çalışması" ama hem motor becerilerini geliştirmeye hemde renkleri tanıma,benzerlik yada farklılık ayırt etme vee el göz koordinasyonu geliştirmeye faydası dokunan baya çoklu bir çalışma! Bizim İceoğlan pek bir sabırsız,masa oyunlarını daha doğrusu oturmayı sevmeyen bir çocuk.Okulla geçen hafta görüştüm sınıfta oturmaya başlamış:)bir şikayet bu konuda pek yok.Ara dönemde öğrenicez neler yapıyor,nelerde eksik ve nasıl tamamlayabiliriz anlatacaklar.

  Kurulmuş hazır oyunları sevmediğini herkes biliyor zaten.Ama ara sıra böyle oyunlar,puzzle ve maketler ile bekleyebilme süresini yavaş yavaş arttırabiliriz diyorum bakalım..annesi babası tez canlıyken çocuktan aksini beklemek ise garip oluyor tabi.Minnak o fasulye ve barbunyayı ayırmaya çalışırken bende kendimi geliştiriyorum sabırla bekliyorum:D ikimizde gelişiyoruz hehe.

  Oyunun amacı beklesin sonucu görsün,sabretsin ama çocukum avuçlayıp üçer beşer yapıp, bitirip kaçmanın derdinde ahh ahh.Eskiden minicik taneli herşeyi evin dört bir tarafına fırlattığını düşündüğümde eee bunada şükür tabi.Videosu instagram hesabımızda var.Yaşıtları neleri yapıyor/yapamıyor diye kıyaslama yapmıyorum o yüzden şu kadar yapmalı,bu kadar zaman durabilmeli,şunları becerebilmeli vs gibi şeylere takılmıyorum.Gelişimini aydan aya ve kendisine göre kıyaslıyorum.Her çocuk farklıdır becerileri,gelişimi,istekleri ve eğilimide farklı yönde gelişir!   

Okula başlangıç ve yaz tatili zamanı arasında nasıl bir fark olacak merak ediyorum..



2 yorum:

  1. Ay sabır eğitimi diyince ben direkt anneler için sandım.. :)))

    YanıtlaSil