12 Ekim 2016 Çarşamba

Ev Yapımı Ranch Sos !


  Oğlum artık büyüyor ve etrafta,kuzenlerinde falan ketçap&mayonez kullanıldığını görüyor.Allahtan henüz istemişliği yok bende evde kullanmadığım için "ıyyyy hiç güzel değil böykkk,yoksa bende yerdim dimi" gibisinden ne olduğunu anlamadığım bir saçmalıkla çocuğu ikna etmeye çalışıyorum:D Evde kullandığımız bazı soslar var en çok pesto sanırım.Bunuda geçen sene baya yapmıştım hazır yine yapmışken buradan da yazayım dedim.İsteğe göre içerik değişebiliyor tabiki.



1 büyük kase yoğurt için;


1 diş ezilmiş sarımsak

1 tatlı kaşığı ince kıyılmış dereotu

1 tatlı kaşığı ince kıyılmış taze nane

2 yemek kaşığı inncecik kıyılmış taze soğan

3 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz

Biraz tuz ve taze çekilmiş karabiber.


*** Arzuya göre sarımsak tozu yada mayonez eklenebilir ama sağlıklı olsun diye evde yapıyoruz,bunlara ne gerek var değil mi ? 


Köftelerin,patatesin,haşlanmış karnabahar yada brokolinin,kereviz sapının,tavuk bagetlerin,yufka cipslerin yanına iyi gidiyor👌🏻 İçine koyulacakların çoook ince kıyılması lazım birde çırpıldıktan sonra buzdolabında en az 15-20dk beklemeli.

Görüldüğü üzere alıp dolapta unuttuğum minik ağaçların uçlardan sararmaya başlamış, hemen buhara atıp sonrada sosumla afiyetle götürdüm.Oğlanda bir tane yedi ya o da bana yeter,daha çok kavanoza havucunu batırıp yemeyi tercih etti:)

Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder