2 Ekim 2016 Pazar

Elma Pekmezi Dediğin

  Elmalar o kadar çok ki artık toplanamadan ağaçlardan dökülüyorlar.. 
Ne kadar üzücü değil mi? Yol boyu yerlerde elmalar üstelik çoğu çocuk meyve dahi yiyemezken.Zaten dünya çok enteresan bir yer oldu bir kıtada açlık başka bir kıtada obezite ile mücadele ediliyor! 
  Kısa Sinop tatilimize çok şey sığdırdık hemde bir sakinlik içerisinde.Salçalar,turşular,piknik,sabah yürüyüşleri,ıssız koylarda taş toplama,aile ziyareti.. Ben çocuklara eğlence olsun diye bahçedeki olmuş elmaları toplayalım dedim,elime örtü ve sepeti aldığımı görenler peşine düştü ve bu etkinlik aile boyu bir eğlenceye döndü:D Bir kaç saatin sonunda sepet sepet elma topladık(nüfus kalabalık yapılacak şeyler fazla fazla yapılıyor), babane evin önünde ateş yakıp kaynattı kaynattı sonra tülbentten geçirdi sonra yine odun ateşinde kaynatmaya devam etti.İki gün durmadan sürüyor bu! Ateş az az yanıyor ve kontrol ediliyor çünkü harlı olursa olmazmış.. Çook zahmetli bir iş ve kazan dolusu elmadan iki büyük kavanoz çıkıyor! O kadar uğraş dur o kavanozu ben zaten bir başıma yerim eve dönene kadar dedim sanırım o yüzden sakladılar:)) 
  Bol vitaminli,minarelli bir enerji kaynağı.Pekmez sevmem çocuğumada vermiyorum fakat bu daha katı ve kaşıktan akmayan hatta kaşııık kaşık yenebilecek kıvamda güzel bir tatlı alternatifi oldu benim için.İçinde hiç bir katkı maddesi yok üstelik çıkan organik artıkları kompost yapıyorlar.Oğlan elini daldırır hatta solucanlarla kimbilir neler yapar diye düşündüğümden oraya fazla yanaşamadım ama ilgimi çekiyor.Bu işi en kısa zamanda öğrenmeliyim! Bilen varsa bir el etsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder