12 Ekim 2016 Çarşamba

Doğal Materyaller İle Aktiviteler

  Çeşitli eğitim akımları çocukların hayalgüçlerini geliştirmek ve yaratıcılıklarını,ufuklarını açmak için oyunlarının doğada bulunan materyaller ile desteklenmesinden yana.
  Ben zaten doğa tabanlı oyunları çok seviyorum.Plastik ışıklı,gürültülü vs oyuncakların bizi karmaşaya sürüklediği bir gerçek.Evdeki oyuncakların çoğunu dağıttım zaten ama tabiki vermek istemediği bir sürü oyuncağıda var.Tabiki günlük yaşamımızın içinde bu tarz oyuncaklarada mecbur kalıyoruz ama doğal olanın sakinleştirici ve öğretici etkisini bence taşımıyorlar.Kuru kum-ıslak kum,kozalak,kurumuş yaprak yada bir denizkabuğu hem duyusal oyunlar için oldukça ideal hemde değişken oldukları için sayısız oyun üretilebilecek kadar özeldir! Üstelik nasıl oynanması gerektiğiyle ilgili talimatlar,kurallarda yok.
  Bahçedeki üzümü beraber budadık ve dallarından beğendiklerimizi seçtik.Kuzeni onların batabilecek yerlerini güzelce kesti.Evdeki yün iple ve diğer iki kuzeniyle dallardan bir çerçeve yaptık.Çocukların hepsinin ilgisini aynı şeye çekebilmek zor sanırdım:)
  Herkese birer çerçeve yaptılar ve iki gün boyunca yürüdüğümüz yerlerden topladıkları yaprak,kozalak,palamut gibi şeyleri bu hatıra panosuna dizdiler.Fikri tabiki pinterestten buldum.Çok eğlenceli oldu ama yaprakların hangi ağaca ait olduğunu bilmediğim için üzüldüler.Bunlarıda öğrenmem lazım ilgili bir kitap,blog vs bulup! 
  Haftasonu akrilik boyalar bakıcam bu taşları ve sahilden topladığımız dalları boyamak için.Dalların uçlarına iplerle fotoğraflar asmayı düşünüyorum eğer yapana kadar aklıma yeni birşey gelmezse:D
  Bu arada kozalaklar ile büyük-küçük kavram çalışmasını fark etmeden yapmış oluyoruz.Taşları şekillerine göre ayırıp yada sayıp okulda öğrendiklerinide yine oyun ile pekiştirmiş oluyoruz.Hemde sıkıcı masa başı aktiviteleriyle ve yapay şekilde değil! 

2 yorum:

  1. Ahh.. çok hoş bir fikir... Bayıldım :)

    Bu arada takipteyim.

    Bloglarıma beklerim :)

    http://berilcimcime.blogspot.com.tr/

    http://makyajbox.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim:) Bende sizi ziyaret edeceğim.

      Sil