27 Eylül 2016 Salı

Kreşte İlk Ay:)))

   Kendi kendimize nazar değdirmeden şöyle özetliiiyim efenim; iyi geçti! Güzelce uyum sağladı,bizi hiiiç sormadı,ağlamadı,uyudu,yemeğini yedi ve en güzeli mutlu.Hahaha yok ayol arada arıza çıkardı tabi "siz uyuyonuzz ben niye kalkıyommmm?" yada "bende işe geleyim, çalışırım beş beş kazanırım hııı" gibi bahaneler buldu.Olmadı başını yana eğip acıklı ses tonuyla "ben ağlıyom okulda ühüüü ühüüü yapıyom ben" dedi ve beni üzme girişimi başarılı oldu.Psikolog ve öğretmeniyle görüştüm sadece istemediği derslere geçerken yapıyormuş.
  Süreç adım adım ilerledi.Önce oryantasyon haftamız bitti,ikinci hafta ise yarım günden biraz fazla şeklinde devam ettik.Tam gün olana tek sabahları baba bıraktı öğleden sonraları ben aldım.Artık 8'de çıkıyor 5'te geliyor benim minnom.Servisle gitmeyi sevdi ama arada "arabaaaaa arabaya binmem lazım" diye tutturuyor tabi.Aa birde araba kırmızı olmalıymış! 
  Bir sabah kalktığında "hadii okul gidelim,arkadaş gidelim anne kalk" diyorsa ertesi gün gitmemek için ciyak ciyak ağlayabiliyor.Ama her akşam inerken mutlu:D Servisteki sorumlu bayan zaten okulda da yardımcı ablaları.Servis şöförümüz emekli ve düzgün bir amca.Takım elbiseli,traşlı,düzgün konuşuyor.Bunlar artık önemli çünkü servis şöförlerinin çoğu şehir magandası.Haberlerde hep kavga eden,bıçaklı yaralamaya karışan,taciz eden servis şöförleri var! Offff offf Allah korusun tüm yavruları.Neyse İceoğlan kahvaltı,öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı dedikleri şeyi okulda yiyor.Peynir,domates gibi şeyleri hala yemiyor tabi ama haşlanmış yumurta yemiş olması beni çok şaşırttı.Masadan kalkıp dolaşmadan (evde ayakta sürekli) yemeye çalışmış.Elleriyle yediği için sürekli üst baş değişiyor:) Fazla üst baş alıyorsun diyen anneme kapak olsun bu,dünya çamaşır birikiyor bir haftada.Neyse artık çatal kaşık kullanmaya çalışıyor,tam doymasada yiyor yada tadıyor.Ben eve geldimi kuruyemiş&meyve takviyesi yapıyorum.O gün çıkan yemeği beğenmediyse "bulgur yapp annemm karnım acıktııı" diye koşarak kucağıma atlıyor.
  Tuvaleti geldiği zaman söylemiyor tutuyor,öğretmeni götürmezse hiç söylemiyormuş.Utandığı ve alışma evresinde olduğu için olabilirmiş.Bakalım zamanla nasıl değişecek bu durum.
  Hikaye zamanı kalkıp dolaşıyormuş hehe totosu yer görmez minnakım benim.Grup oyunlarında katılımcı olması ve arkadaş edinmiş olması beni mutlu etti.Grup çalışmalarına dahil olabilmek evrimsel bir avantajdır.İstemediği bir derse geçileceği sırada isyan çıkarıyormuş.İstemediği birşeyi yaptırmak zor zaten.Evde sabır egzersizleri verdikler maket vs gibi ama daha bir arpa boyu yol alamadık.Doğal materyalli oyunlar en sevdikleri ki çocukta haklı bence.Koşmak ve hayvanlarla vakit geçirmek istiyor ama artık bu sosyal faaliyetlerede uyum sağlamasını en azından 5-6dk bile olsa oturup birşeyler yapabilmesini istiyorum.Gözle görülür bir değişim yok şimdilik ama bakalım neler olacak..

2 yorum:

  1. Süpersin Iceoğlan! Bu arada sen foto yüklüyor musun ya niye görülmüyor?!

    YanıtlaSil