23 Ağustos 2016 Salı

Kış Hazırlıkları Bölüm 2: Domates

  Eveeet yaz sonu hazırlıklarına yavaştan başladım.Sanırsın kışa aç kalıcaz:) Buzluğu bezelye,barbunya,dolmalık biber,haşlanmış börülce falan doldurdum:)
En sevdiğim domatesin ise tam zamanı.Daha çok konservesini yapıyorum ama birazda kurutarak saklıyorum.Domates kurutmak biraz zahmetli ve heryerde mümkün değil.
5kg domatesten yarım kilo anca oluyor:D
Gerekenler ise kuru iklim ve güneş.Tam ege işi yani.
Çanakkale,Balıkesir,Manisa yada Güzel İzmirimin balkonlarında kurutulmak için asılmış dizi dizi patlıcan,biber,kabak,bamyaları görmüşsünüzdür.İstanbulda nemden küfleniyorlar maalesef:( Ama nemli bölgelerde olanlar üzülmesin onlarda fırında kurutabilirler.
Domatesi Kurutmak;
Domateslerin kabuklarını soymadan ikiye kesiyoruz.Çekirdekli kısımları kalıyor ve üzerlerine (kabuksuz kısımlara) tuz sürüyoruz.(Bizim yazlıkta kayası falan kurutulduğu için kiremitten alan var balkonda.)Büyük emaye tepsilere yerleştirip üzerine tül serdim.İlk günler suyunu salıyor tabi onları döktüm.Yaklaşık 10 içinde kurudular.

Saklamak için birazını buzdolabına koydum.Büyük kısmını ise yağda sakladım.Cam bir kavanozun dibine tane karabiber ve geçen sene Kaş'tan topladığım defne yapraklarını yerleştirdim.Domateslerimi koyup üzerine zeytinyağ ekledim.Artık yemeye hazırlar.Yaptıkça tariflerde paylaşırım..

Domatesin Konservesi
5 kg domatesi (tencere o kadarını alıyor toplamda 20kg:)) yıkadıktan sonra,kabuklarını soymadan 4 e bölüyorum.Tencerede bu şekilde biraz kaynatıp blendırla üzerinden geçiyorum.Kabuğa en yakın kısmı en kıymetli yeriyken soymak istemiyorum.Sonra kaynama aşaması geliyor.Suyunu çekene kadar biraz kaynatıyorum.
Kavanoz kapaklarının her sene yenisini alıyorum çünkü eskisi tutmuyor.Kapaklarıda kaynar suda bekletiyorum.
Domatesleri kaynar kaynar kavanozlara dolduruyorum ve ağzını hiç beklemeden kapatıp düz bir yere ters çeviriyorum.İşlemi ocağın altı açıkken yapıyorum.Soğuyan kavanozları güneş görmeyen,serin bir odada saklıyorum.Açtıktan sonra buzdolabında saklıyorum ve açılan kavanozu en geç iki gün içinde tüketiyoruz.Böylelikle kış boyu salça kullanmıyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder