23 Mayıs 2016 Pazartesi

Sıcaklarla Kesilen İştah:(

  Sizi bilemem ama benim iştahım üzülünce, strese girince yada tam tersi mutluyken falan hiiiç değişmez hep aynı seyirinde yerim.Anneme göre çok sinir bozucu, bana göreyse gayet normal bir durum.Ama oğlum bana benzememiş:( 
  Geçen sene sıcaklar başladığı sırada iştahı kesilmiş sadece serin meyvelere ve içeceklere düşkün olmuştu.Yine aynı şeyi yaşıyoruz.Hatta bu sefer yemekte seçmeye başladı.Kilo kaybı olmadığı için doktorumuz ekstra bir takviyeye ihtiyaç duymadı.
  Şuan favorisi çilek,kiraz ve karpuz.İnstagram hesabımızdan karpuz nasıl yenirmiş öğrenebilirsiniz:) Yalnız iştah arttırıcı etkisi var benden söylemesi.Bu arada yapış yapış ve şapur şupur videoları hassas ve titiz anneler izlemesin:p 
  Havalar ısındıkça çocuklar daha az yiyor,annelerde nasıl/ne yedirsem telaşına düşüyor.Tabiki ilk tercih "mevsim meyve ve sebzeleri" olmalı,paketli gıdalardan mümkün oldukça uzak durmalı.Ağır yemekler,kızartmalar yerine soğuk çorbalar,zeytinyağlılar,ev yapımı dondurmalar,smoothieler tercih edilmeli.
Ayrıca bu güzel havalardan mümkün mertebe faydalanmalıyız.Ben minnakı sabahtan bir saat parka çıkarıyorum açık havada koşuyor,yoruluyor ve bingoooo acıkıyor:) Haftasonları piknik yapıyoruz havasıyla oyunlarla,eğlenceli vakit geçiriyor iyice acıkıncaya kadar bekliyoruz.Ara öğün yada atıştırmalık teklif etmiyoruz,bir süre sonra kendisi zaten yemek istiyor.Dışarı çıkamadığımız zamanlar zor oluyor tabi.. Güç çatışmasına girmeyelim istiyorum, kuruyemiş ve meyve yiyor olmasıda beni rahatlatıyor bir nebze.
  Yalnız sakin ve sabırlı duruşuma rağmen yemeğini yemiyorsa,önündeki yemeği belli bir süre sonra kaldırıyorum.Bir daha teklif etmiyorum.Ne zaman isterse o zaman yiyebileceğini söylüyorum ve tabiki pek umrunda olmuyor.Teklif ettiğim yemek yerine seveceği şeyler ya da atıştırmalıklar vermiyorum ki kaçış noktası bulamasın.Çünkü bir kere işin ucunu kaçırdınız mı sürekli istiyorlar ve yeteri kadar ağladığında yada itiraz ettiğinde istediği şeyi elde edebileceklerini düşünüyorlar,haklılarda..
  Ben ana öğünleri ikiye indirdim.Tabağına porsiyonları az az koyuyorum ve eğer isterse ekliyorum.Normalde kalsiyum ihtiyacı için süt tüketimi önerilir fakat ben inek sütü vermiyorum.Aslında "her canlının sütü kendi yavrusuna faydalıdır,onun ihtiyacına göredir" diyen araştırmalara katılıyorum.Keçi sütünün daha faydalı olduğu söyleniyor ama araştırmadım.Omletine yada krebine lor ekliyorum,ayran içiriyorum ve kuruyemişlerden bu tarz ihtiyaclarını  karşıladığını düşünüyorum.Temel gıdaları alsında gerisi halolur..Eğer kafama çok takarsam üstüne düşerim,iş inada biner,minnak itiraz eder,ben sinirlerinim,istemesemde bağırabilirim..ee böyle olmasın diye en iyisi "yeterli yiyen" çocuğa daha fazlası için ikna mücadelesine girmemek.

  Yaz meyveleri çok renkli ve çeşitli olduğu için çocuklar genelde seviyor.Meyveler karıştırılıp dondurma yapılabilir, bir önceki posttaki gibi mesela.Yada fırında mücver,sebzeli makarna,mercimek köfte gibi soğuk,eğlenceli ve besleyici öğünler..
 
Not: Yazın sıkça rastlanan kusma ve ishal gibi hastalıklardan korunmak için; dışarıdan yemek yerken ekstra dikkat etmek lazım.Meyve ve sebzeleri çok iyi yıkamalı,el hijyenine önem vermeli.
Kalorisi yüksek ama besleyiciliği düşük yiyeceklerden kaçınmalı!

  

6 yorum:

  1. Maşallah kilosu boyu falan son derece yerinde, en güzelini yapıyorsun endişelenmemekle. İnan endişe her derdin başı, ben 3 senede sanırım sadece bunu öğrendim :)
    Bu arada burası 12 derece, deli gibi yiyor muyuz hayıııır. Ama aklıma oğluş bu denli mevsim dönüşlerine hassassa, kış başında da vücudu yağ toplamak ister, o zaman da iştahı açılır düşüncesi geldi, ki bence en sağlıklı sistemi küçücükken bulmuş, ilerde artizzzz olur bu sistemle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kışa gırerken gunde 3-4 ogun yedıgı oldu bi sure.hımmm olabilir mi oyle birşey:))) artiz olmasın aman zaten tripli bi bebe bu bide artiz olsa ufuuu

      Sil
  2. Benim manyak daha 3,5 aylıkken iştahı kesilmişti. Tam da tatildeyken. Çok korkmuştum. Dönüşte koşa koşa doktora gittik. Doktorumuzun tepkisi, hava ısındığı içindir, rahat bırakın, istediği kadar içsin dedi. Ben de hoop saldım. O yüzden her yaz başı az biraz dertlensemde saldım gitti valla. Yapıcak birşey yok. Bu sene yaz aylarından sonra da böyle aralar veriyor. Doktor tavsiyesiyle onda da rahatız. Takılma boşver. :)

    Bu ara mesela, katı gıdalardansa sıvıyı tercih ediyor. Mercimekli sebze çorbası yerse başka bir şey istemem. Gün için de takviyeyi, meyve, ceviz, şekersiz kaynatılmış meyve suyundan yana kullanıyorum. Benimki de bana benzemiş, mesela iki gün ceviz yediyse bir hafta yemiyor. Sonra yine iki gün daha yiyor. Mecburen gözünün önünden kaldırıyorum. Değiştire değiştire devam ediyoruz yiyecekleri bile. :)

    Saçla çok havalı amaa. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o mercımek çorbası benı rahatlatıyor madem sıvı ıstıyor verıyorum bol sebzeli mercımegı ohhh.Aynen bıraz cevız yese sınra yemez badem yer ondan sıkılır oburune gecer bende takmıyorum zaten napim gelişimi normal sonucta hıc yemıyorda degıl..
      Sacları karpuz suyuyla yaptı pisss:)))

      Sil