27 Mayıs 2016 Cuma

Bakımsız Anne ?!?

  Sosyal medya sağ olsun, sayesinde ne kadar çok ortak sorunla mücadele eden anne olduğunu fark ediyorum.Yalnız değilim,değilsin! Tabi genelde zaman ve yaşayış şekli farklı oluyor ama konular hep aynı! Şimdi yakınacağım konuda bunlardan biri:)            
(bu kadınların çocukları onları daha da cool ve hoş gösteren aksesuarlar gibiyken bizde durum niye tam tersi:))
   Zamansızlık, yetişememek, görüşülemeyen yakınlar, aksatılan kişisel bakım.. Mesela geçenlerde sabah kalkıp aynaya baktığımda, görüntümden hiç hoşnut olmadım.
Tamam çocuktan sonra kendimi salmadım ama eskisi gibi olmadığım da aşikar.Gözaltlarım "vampire diaries" dizisinden fırlamış gibi,cildimde matlaşmış püfffff.. Bahanem de hazır "çocukla kuaföre gidemiyorum,duştan sonra bakım yapamıyorum."
  Havalar sıcaklayınca sporu aksattım ama aynen devam edicem onda sorun yok.%90 sağlıklı besleniyorum.Ama hayatımda ilk defa vitamin desteğine ihtiyacım olabilir çünkü çabuk yorulmaya başladım.Mevsimsel mi acaba?
Hala sinemaya gidemedim:)) 2,5 sene oldu yahu.Bu önemli bir kritermiş,sosyal medya guruları öyle diyor ama oğlumu kime emanet edebileceğimi söylemiyorlar! Canııım benim annem,babam,kardeşim,kayınvalidem,yardımcım falan yok yakınlarımda,zırt pırt bırakıp kaçayım aaa rahat olan konuşuyor.. Neyse şekerler konudan sapmayalım,bu bir sonrasi postun konusu zaten,bir an önce kendimi 10.000 bakımına almam lazım:) 
  Hiç bir zaman kozmatik delisi olmadım ama en azından cilt bakımı rutinlerim vardı.Güneş kremi,maskeler,serumlar vs işte onlara geri dönüş yapıyorum hatta memnun kaldığım ürünleri buradan paylaşırım.Pratik,kolay bulunabilir,işe yarar ve temiz içerikliler favorim.
  Anne saçı(kısa saç,at kuyruk) yada anne kıyafeti diye birşey varmış mesela.Duyanınız,bileniniz var mı? 
Gerçi benim saçlarım ince telli ve sık değil o yüzden hiç uzatamam yani kısalığı üşengeçlikten değil hahayt:) 
Giyim olarakta casual tercihimdir.Kaç sneakersım var bilmiyorum ama ba-yı-lı-yo-rummm.
  Anne olmadan önce tabiki daha bakımlıydım ama vaktim vardı, genişşş genişşş kuaförde saatler geçirebilirdim yada spada.Şimdi..? Kaç aydır manikür yaptıramadım hatırlamıyorum.Ayrıca oğlumu birine emanet edebilsemde artık o kuaför koltuğunda saatlerce oturamam, değiştim.
 Kendime de yeni kurallar koydum.Mesela kremleri bir gün sürüp bir gün sürmemek yok gibi.Aynaya baktığımda kendimi sevmek için boyaya banmaya ihtiyacım yok çok şükür ama bu cilde daha iyi bakmalıyım ki ilerleyen yaşlarda da hala böyle kalsın..

* Gülmeliii! Nasıl da yararı var insan psikolojisine,ruhuna..
* Bol su içmeli.Soğuk su zararlı ama fresh olsun derseniz içine nane,salatalık,limon dilimi yada çilek atabilirsiniz.
* Bolca hareket etmeli!!!
* Uyku saatleri düzenli olmalı.(çoğu çocuklu kişi için bu madde hayal biliyorumm)
* Kendine,bir başına zaman ayırmalı!
* Küçüçük bir şey bile olsa kendini ödüllendirmeli.
* Fiziksel kusurlarının farkında olup bunları örtebilmeyi becerebilmekte çok önemli! Her kadın bunu yapabilmeli arkadaş.Kıyafet yada makyaj hilesi ne olursa..
* Makyajı temizlemeden yatmamalı.
* Makyajlı olsun olmasın akşam yatmadan yüzü temizleyip sonrasında cilde uygun bir nemlendirici sürmeli.Gece cilt kendini yeniliyor, biraz destek olursak sabah ışıl ışıl oluruz.
* Haftada bir kez ev yapımı maske yapılabilir.Limon&bal gibi mesela.Cilt bir süre sonra ışıldıyor resmen.
* Haftasonu pat diye "hadi dışarı çıkalım" diyen eşe karşılık,boş vakitte en iyi giden kombinleri seçip kararlaştırmalı.
* Cildimiz leke olmasın diye hemde kanser gibi hastalıklara karşı,her gün dışarı çıkmadan önce cilt tipine uygun güneş kremi sürülmeli.Makyaj bazı olabilenleride var.

Böyleee uzar gider listem.Herkesin öncelikleri farklı tabi ve bunlar dönem dönem değişebilirde ama şimdilik benimki böyle.Bakalım yine belli bir düzene kavuşabilecekmiyim.


  

2 yorum:

  1. Ahhhh çektim derin bir ahhhh....son 4 senem hamilelik, emzirme ve umutsuzlukla geçti. Yeniden işe dönünce ne olmuş bu kadınlara böyle dedim. Aslında bana ne olmuştu. Resmen alışveriş yapmayı unutmuşum. Vallahi unutmuşum ya şaka değil. Böyle olmaz dedim topla kızım kendini dedim:)) şimdi düzenli cilt bakımımı yapıyorum. Saçlarım aynı bu fotolardaki anne saçı:)) topuklu giyiyorum!!! Bunu ancak kızım 4 oğlum 2 yaşına gelince, yani ufaklık büyüyünce yapabildim. Bu saydığım maddelere de uyuyorum. Biraz spora ihtiyacım var. Göbeğim kaldı sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime diye alışverişe gidip oğluma bir dünya şey alıp döndüğüm için kendi ihtiyaçlarım ikinci sıradaydı artık öyle değil.Ama bebekle yardımcısız hakikaten zor ancak iki yaş civarı ve sonrası rahatlıyor insan değil mi? Göbek için tek geçiceğim bir egzersiz önereyim garantilidir ama öncesinde spor geçmişi olması lazım çünkü hareketler zor ve ardarda.Jıllıan Mıchales 6weeks sıx packs..dümdüz bir karın için en ıyısı.Yaz bitsin başlıyıcam sıcaklarda hiiiiç çekilmiyor:))

      Sil