18 Nisan 2016 Pazartesi

Emziğide Attık Ohh

  İlk aylarda çocuğa hiç emzik vermemiş hatta "aaa olurmu öle şeyy, nçık nçık çocuğu susturmak için tıpa diye kullanıyorlar,nayırr asla kullanmiyiciğim" lafımı yemiştim ki "tıpa" niyetiyle asla kullanmadım.Anne olmadan önce bir halttan haberim yokmuş hatta o gıcık bilmiş teyzeler gibi yorum yapmışım:) Ayrıca çocuum diye demiyorum beni fena yola getirdi.Eyy okuyucu henüz anne değilsen sakın büyük konuşma emi! O sevimli minnakım 50cm boyuna bakmadan laflarını bir güzel yediverir sana.
 Neyse bir gece "şap şup cok cok" tarzı yalanma sesleriyle yerimizden fırladık.Oğlum bu eylem sırasında çıkarılabilecek en yüksek ses ile parmak emiyordu! Ertesi gün doktora danıştım "naapsak doktorcuum,bende çoook uzunn süre parmak emmişim vallahi acı ojenin tadını hatırlıyorum düşün o kadar.." dedim.Güldü tabi "emme ihtiyacı yüksek bir çocuktur o yüzden bu zamanlarda emzik verebilirsin ama sürekli olmasın ve asla bu konuda inatlaşma" dedi.
  Bebeğimin memede uyuması ilk zamanlar beni rahatsız etmedi zaten evde olucam birşey olmaz diye düşündüm.İyikide öyle yapmışım çünkü akşam/gece uykuya dalması benim için kolay oldu,4aylık bebeme uyku eğitimi vermeye çalışıp ikimizide harap etmedim.Tabi çocuk nasıl uyuduysa gece kalktıktan sonrada aynı şekilde uyumak istiyor.Tekrar uykuya dalarken emzik verelim diye düşünürken,parmak emmeye başlayınca düşünmeyi bırakıp eyleme geçtik.Ama doktorun önerisine uyup en baştan bir standart belirleyerek,sadece uyku zamanı kullanmaya başladık.İlk önce bir hevesle cok cok emiyor sonrada atıp uyumaya devam ediyordu.Sabah uyandığında hemen yatağından alıyordum,ağzındaysa yavaşça izin isteyerek ağzından alıp "hadi memeyi yerine kaldıralım,uyurken gelir burdan alırız" diyordum.Vakit gelipte "Haydiii uyumaya" dediğimde "memeeee" diye koşarak çekmecenin önüne geliyordu:) Uykudan kalktığında da "anne meme bitti all all" deyip yerine götürüp bırakıyordu.
  İyi güzelde iki yaşa yaklaşmışken artık bırakmalıydı.Hem "inat dönemine" son sürat ilerlemekteydik hemde yaş ilerledikçe bağımlılık seviyesi artıcaktı.Uzun süre kullanımı bilindiği üzere diş/çene yapısının bozulmasına hatta konuşma geriliğine sebep olabiliyor.Biz sadece uyku vakti kullanıyorduk ve çokta faydasını gördük ama daha ileri gitmeden bırakmalıydık.
Önce yaz tatilini bitirdik sonra emmeyi bıraktı,odası değişti daha büyük odaya geçti,tuvalet eğitimini bitirdi veeee İzmirdeyken en sonunda emziğide attı:)
  Öğlen uykusuna ananemin yatağına uzanmıştık,bıd bıd konuşuyordu veee elinde sallarken memeyi düşürdü bende fırsat bu fırsat "çok zor yerde alamıyorum" dedim.Kabullenmedi tabi."Oğlum sen artık büyüdün,büyükler emzik kullanmazlar sonra dişlerimiz yamulur ıyyy" dedim google dan bakabileceği boyutta yamuk diş resimlerini gösterdim "bakkk pisss iyyy" falan dedim o da aynı tepkiyi gösterdi.Anladımı bilemiyorum tabi:) Hala "anne emzik attı,bitti yok" diyordu.İlk gece baya döndü durdu,ikinci gecede böyle geçti.Alışmış tabi o yüzden uykuya dalabilmesi uzun sürdü.Birkaç gün öğle uykusunda zorlandı ama hem kalabalıkla hemde gezip tozmanın yorgunluğuyla unuttu.Her gece uykuya giderken soruyor sonra kendi kendine "meme attım,yok bitti gitti" diyordu.Dönünce daha çok aklına geldi ama tam sırasıydı ve fırsatı iyi kullandım bence, daha ileride çok daha zor olucaktı.Ilımlı olduğu ve kolay ikna edilebilir bir dönem olduğunu anladığınız anda fırsat yaratın!
  Hele şükür bir aşamayıda kolaylıkla atlattığımız için kendisine teşekkürü borç bilirim.Canım oğluşum keşke hep böyle anlayışlı olsan:) 

6 yorum:

  1. Ay çocuk 2 haftada büyüdü koca adam oldu sanki yaaa, tebrikler :D Harika bir dönem yakalamışsın, sana daha çok tebrikler!
    Ben Miss M.'de hiç kullanamadım emzik, kullanamadım diyorum çünkü bunun sonucunda kendim emzik haline gelmiştim bir dönem :D İkincide ağzına ağzına dürtücem, dur bakalım n'olcak? Hoş dediğin gibi başlaması bi dert, bırakması bi dert..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa dimi bende anlamadım:)) Geçen gün birde traş oldu tamam dedim büyümüş bu sıpaaa:( Emme hırsından göğsüm resmen kanıyordu artık hatta bir ara tek memeden 4 ayrı yerden süt fışkırıyordu nasıl becerdiyse! Emzik sadece uyku vakti çok işime yaradı ama tum gun emzikle dolasanlarda var tabi..

      Sil
  2. Doğduklarında müthiş bir emme refleksi oluyor. Kullanmak gayet mantıklı geldi o dönemde. Hatta zorla alıştırdım diyebilirim. Sadece uyurken veriyordum. Sonra ağzına her şeyi sokmaya başladığı dönemde, sıklaştırdım. O sırada ben alıştırmış oldum. Son altı ay içinde falan da, ayrılmaz hale geldi. Uyandıktan sonra da ayrılmayıp, kesinlikle ağzında gezdirmek içi n savaşmayı göze aldı. Sıkıştırmadım. Ama ben çok rahat davranmışım. Aneme gidince kadın bir iki günlük sürede bile sadece uykuda vermeyi ağlatmadan alıştırdı valla. :D Ama hasta oldu, dayanamadım derken ben yine verdim eline.

    Ta ki, geçen ay doktor kontrolünde, doktor amcamızın tepkisiyle karşılaşana kadar. Yalnız, normalde doktoruyla bıcır bıcır konuşan çocuğum, kafayı çevirdi, kesinlikle konuşmayıp, duymamış gibi davrandı. Hatta çıkarken tekrarlayınca,kapıdan koşarak çıktı. Ne güldüm.. Sonuç: doktor amca bunu dedi, bitti dedik. Kestirip attık. Ama aşırı derecede huysuz,mızmız, fecaat bir dönemden geçtik.

    Motivasyonumuz, büyümeyi hedef tahtasına koyan çocuğum için, ablalar, abiler, dayı,teyze,anneanne, dede ve hatta masha kadar büyümekti, okula gitmekti vsvs. Gerçi bu dönemin sonunda, okula falan gitmemeye karar verdi. Ay çok yazdım.

    Aynı döneme gelmiş, emzik bırakma ritüeli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy büyümekte istiyecekler dimi:) Ananenın bu konuda anneden daha basarılı olması normal tum naz niyazları bize çünkü.Ohh bitmiş ya sizede tebrikler ozaman. bir anda buyuyorlar ahhh:(

      Sil
  3. ne sevindim, hayırlı uğurlu olsuuuunnn. darısı bizim başımıza ama şu son azılar çıkmadan bıraktırmak istemiyorum doğrusu.
    gece bi emzik için uyanıyor ege, düşünce arıyoruz buluyoruz sonra hemen uykuya dalıyor. emziği bırakmadan da sanırım kesintisiz uykuya geçemicez. olsun napalım, canı sağolsun diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Nilaycım:) Kesintisiz uykuya gece emmesini bıraktığı anda geçer aslında emzik engel olmaz ama bırakırsa kendı kendıne dalmayı oğrenır coook rahat edersın.Ne rahatlıkmış o uyku olayı insan kendine geliyor:))hadi darısı sizin başınıza

      Sil