20 Mart 2016 Pazar

Tuvalet Eğitimi Kaza Raporu

1.Gün

1 koltuk minderi
3 boxer 
2 çift çorap
7 eşofman altı
2 üst
1 yatak çarşafı

Günde iki kez düzenli yapılan kaka yok.Korkudan yada inattan bilemiyorum.Gece bezini takmadım, sabah hoop uyanınca hemen kaka.Tahmin etmiştim zaten ama yetişemedim.
Neyse ilk üç keresinde oralı bile olmadıktan sonra diğerlerinde "anne aaa çişşş" diye haber verdi.Yaptıktan sonra temizleyim diye tabi:)


2.Gün 

1 boxer
2 atlet
3 eşofman altı

Etraftaki göletlerden ve benim bıkkınlığımdan bıkmış olan eşim "çocuk hazır değil herhalde bırak sonra öğrensin ya ne bu böyle" desede dinlemedim."Herşeyi eleştirceğine bir tut ucundan beyyy" dedim.Aldı çocuğu tuvalete götürdü saolsun, birazcık yapmış minnak ve mutlu mesut geri geldiler.Abartılı sevinç gösterileri yaptık,çikolata verdik.Devamlı takip etmeye başladık, tabi bizde motive olduk:) Bir kere daha kaçırdı ama yatmadan önce tuvalete götürüp lavabo ve küvetteki çeşmeleri açtık veeee çiş yapıldı.Anane dede arandı mutluluk katlandı:) 


3.Gün

1 koltuk minderi
1 atlet
1 çift çorap
2 eşofman altı
2 boxer

Hala yaptıktan sonra haber veriyor.İlk defa rahatsız oldu.Zaten "çişim geldi" demesi biraz zaman alabilirmiş, ok olsun bu da iyi.Akşam yattığında çamaşır makinası ikinci kez çalışıyordu ve ben yorgunluktan bitmiştim.Sabahları kuru kalkıyor ama uyandığı gibi suyunu içirip,klozete oturtuyorum "çişşşşş" yapılıyor.
Artık yaptığı andan itibaren saat başı tutmaya başladım ve valaaaa oldu,ohhhh.Meğerse çocuk rutin istermiş.Baştan niye akıl edemedim ki! Ben boş yere uğraşmışım siz aynı hatayı yapmayın cağnımm bıloggırcıklarım emi:)
Her sıvı alımından sonra sıkı takip ediyorum ama günde 6 bardağa yakın sıvı (su,ıhlamur,ayran,papatya çayı..) tüketiyor.Ana oğul sıvı alımımız biraz fazla bizim.


4.Gün 

Mutfak kilimi
1 boxer
2 eşofman altı

Sabah yine kuru kalktı.Gece kendim kalktığım sırada kontrol ettim eğer ıslak olsaydı değiştirecektim.Sabah kalkar kalkmaz oturttum klozete ve yaptı.1 saat sonra yine oturttum yapmadı, mutfağa girdik kahvaltı hazırlayıp tekrar deneriz diye tam o arada yaptı:( Daha uzun tutmalıymışım:( Bu arada büyük tuvalette yapıldığı için ben midem bulanarak (tabi çocuğa çaktırmadan) önce onu sonrada kıyafetleri yıkadım,küveti cifledim.Ne kıymetli kakaymış be tuvalete yapılmıyor!Çokta gerilmiştim artık oturdum bide banyoda ağladım ohhh rahatladım ya:)

5.Gün

1 çarşaf
1 boxer
1 eşofman altı

Bugün çişi yaptığımız gibi dışarı çıktı.Parkta oyun oynadı 15-20 dk kadar.Sonra H&M ye gittik ve rengarenk minions boxer ve sliplerinden aldık.İkili boxer fiyatı 29,99, 7li slip fiyatı 34,99.Tam düşündüğüm gibi çoook sevdi.
Banyodan çıkmışta hangisini giysem diye dizmiş bakıyor:)
Çiş kazaları hiç yok,ben götürünce yapıyor.Söyleme hala yok,bıraksam yapar yani altına.. Tek kaza hala "kıymetlimisss" adı verdiğimiz kaka!!! Ay yapıncada iğreniyorsun çocuk söylesene madem..

6.Gün

Duyduuuk duymadık demeyin hehwyyytttt kaka tuvalete yapıldı:))) Ay aman maşşallah diyim,sizde deyin emi! 
Neyse işte artık geriye kendisinin önceden haber vermesi kaldı ki en önemli kısım.En azından artık kaza falan yok.Arada ufak tefek şeyler olabilir zaten onlar sorun değil.Hatta 6 yaşa kadar arada ufak ufak kazalar olabiliyormuş.
Herneyse bu aşamada artık çiş saati geldiğinde "oğlum çiş var mı?","hadi gel tuvalete gidelimmmm,anne çişş geldiiii çişim geldiiii" diye gidiyoruz:)) Ee anlar yani bir süre sonra dimi?


P.s  Geceleri bez bağlamıyorum! Eğer çok hareketli olursa yada uyanırsa tuvalete götürüp çişini yaptırıyor,tekrar yatırıyorum.Bir kere unuttuk ve bir kaza yaşadık.Gece bez bağla uğraşma çişle,çarşafla dediler ama daha küçükler için bu doğru olabilir fakat oğlumun yaşı buna uygun.Daha sonra birde onun eğitimi için uğraş vereceğime şuan tüm enerjimi bu işi komple bitirmeye adadım.Hem gece bezin rahatlığını beklemesi bu alışkanlığı edinirken hoş değil.Doktorumuz ve konuştuğumuz pedagogta uygun bulmadı ve kararımızı bu yönde verdik.İyikide yapmışız yoksa bir kaç sene daha gece bezleriyle uğraşacaktık..



4 yorum:

  1. Biz de yaza bunları yaşıyacaģız.Bakalım bizi nasıl maceralar bekliyor.bloğuma sizi de beklerim blogannem.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaza üstünde çok kıyafet olmayacagı için zaiyat daha az olur tabi:) hemen bakıcam bnde tesekkur ederım

      Sil
  2. Ya bence iyi gidiyor bu iş :) 1-2 haftaya bitecek, bol şans!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzen oturdu da kıymetlimissss dışında bir sorun yok.alışmış tabi çömelerek oturunca zorlanıyor sanırım,alışacak zamanla.Soylemeye ne zmn başlar bilemiyorum ama:)

      Sil