16 Mart 2016 Çarşamba

Fıstık Ezmeli&Muzlu Kurabiye

  Fıstık ezmesine bayılıyorummmm.Kek,kurabiye ne varsa yapabilirim:) Dün oğlanın yumuşamış diye yemediği muzdan ne yapsam derken bu kurabiyeden yapmaya karar verdim.Bir iki tarifi kendime göre harmanladım.Normalde yarım su bardağı esmer şeker var ama ben şeker kullanmıyorum ve alıştığım için tadı şekersiz daha güzel geliyor.
İçi yumuşak ve güzel kokulu kurabiyeler sağlıklı birer atıştırmalık ve sütle çok iyi gidiyor.

Tarif; 

1 yumurta
2 su bard.tam buğday unu
3 yemek kaşığı fıstık ezmesi
1 yemek kaş.tereyağ
Yrm Çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya
1 olgun muz (blendırdan geçmiş)
Muzu blendırdan geçirince içine yumurtayı kırıp çırpıyoruz.
Tarçını ve tereyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz ve geri kalan malzeme ile harmanlıyoruz.
Ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp çok az yassı hale getiriyoruz ki kalın olsun.Üzerine klasik fıstık ezmeli kurabiye şekli olan çatal ile bastırıp çiziyoruz.
Fırın 150dereceye aldım, 20dk kadar sürede pişti.
Ben hemen saklama kabına kaldırdım yumuşak olsun diye.Minnak bi buçuk yedi ben üç taneyi götürdüm bile:)
Hadi afiyet ossun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder