18 Mart 2016 Cuma

Alıştırma Küloduna Alıştırmalı Mı ?

  Bu tamamiyle ne amaçla kullanılacağına bağlı orası kesin.Eğer çocuğunuza tuvalet eğitimi vermeye başladıysanız ve evinizde çiş göletleri görmek istemediğiniz için kullanıcaksanız hiç kullanmayın! Çünkü bu çocuk milleti üstü başı ıslanıp,batmadıkça tuvalet dışındaki yerlere salıvermenin yanlış olduğunu anlamıyor.Zaten bez amacıyla kullanmış oluyorsunuz.Amaç bezi bıraktırmak zaten ve külodun rahatlığına alıştırmak.Ohhhh püfürr püfürr:)) 
Hem alıştırma külotları dışı naylon içi havlu/pamuk ,yanlarıda lastikli olduğu için yine bez gibi.Yazın o sıcaklarda çoğu çocuk giymek bile istemeyecektir.
Ama misafirliğe giderken yada parka çıktığınızda kullanmanızda "bazı uzmanlar" sakınca görmüyor.Kıyafetleri yine ıslanıyor tabiki ama arkadaşınızın koltuğunu yada parktaki salıncağı gölete çevirmemiş oluyor.Bu sebepten utanç duyması daha kötü olur sanırım.Aslında ben bu süreçte en azından bir hafta dışarı çıkmayı düşünmüyordum ama çıktık.Biliyorum ki bu bir süreç ve tam anlamıyla oturması aylar sürüyor.Bu sebepten arada kullanılabilecek bir şey olduğu için bir paket aldım.E bebek'te çeşitleri mevcut.Eşimde ne olur olmaz diye gidip iki adet daha almış.
  Birde külot şeklinde bezler (huggies dry night gibi) var ki Türkiye'de marketlerde satılmıyor,internet mağazalarından temin edebiliyorsunuz.
Gittiğim seminerlerde "giyilebilir külodun" bezden farkı olmadığı ve tuvalet eğitimi sırasında kullanılmaması gerektiğini öğrendim.Yani o seçeneği direkt eledim.
Ama alıştırma küloduna daha ılımlılar ne amaçla kullanıldığına bağlı olarak.Eğitim sırasında dışarı çıkarken mesela.. Sonuçta arabaya binecek yada ev oturmasına gideceksiniz diye çocuğu yeniden bezlerseniz bir bezli bir bezsiz kafası karışır.Doktorumuza sordum "kesinlikle evde kullanma sadece dışarıda" dedi.Okuduğum ve duyduklarımda zaten hep bu yönde.
  Alıştırma külodunu sürekli kullananlarda bezsizliğe alışma çok daha uzun sürüyormuş.Bu şekildede öğrenen varmış  ama ben hiiiç görmedim sadece mış-miş olarak duydum.
Tutma refleksi gelişsin istiyoruz "ohhh ne güzel yapıverdim ama üstüm batmadı" rahatlığı değil! Yaniiii evde hayır ama dışarıda olabilir.Dışarıda da kullanmak için Potette aldık.Portatif bir lazımlık ama tek hareketle hooop klozet adaptörüde oluyor fakat her çocuk ilk etapta dışarıda buna oturmayı kabul etmeyebiliyor.Alışmaları biraz zaman alıyor tabi.Çocuğun durumuna göre davranmak lazım.Benim oğlum dışarda kesinlikle bunu kabul etmediği için parka çıkarken alıştırma külodu kullandım.Ama bu da kısa süre yani ilk ay önlem diye kullanıcam.Söylemeye bir başlasa zaten..
  Doktorumuz "bunlar hava almıyor ee birde sıkı olduğu için gece kullanımına uygun değil,kullanıyoruz diyenlere kulak asma" dedi.Geceleride free yani:) Alt açma örtüsü alıp çarşafın altına yerleştirirseniz aleze birşey olmaz.Yatak temizlemek ile uğraşmazsınız.
Hem külotlada ıslak olacak külotsuzda.Yani her halükarda kalkıp üstünü değiştirmeniz lazım bu size ekstra bir kolaylık sağlamaz.Yatarken odasına bir çarşaf,alt açma bezi,çamaşır ve pijamayı hazırlayıp koyuyorum.Herhangi bir gece kazası durumunda birde onları toplamak ile uğraşmayım diye ki çok şükür daha ihtiyacımız olmadı.
 Yatağı alırken alezide almıştık Yataştan o yüzden fiyatını hatırlamıyorum.Ama çarşaf altına alt açma bezleri yada hasta örtüsü alıp serebilirsiniz.E-Bebek'te Baby&Me marka gayet uygun.10 adet paketi 7,99. 60*60 olan biraz hışırtı yapıyor,60*90 olan daha ince ve ses falan yapmıyor.Daha kullandığımız ne varsa yazarım ben:))
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder