20 Şubat 2016 Cumartesi

Kestaneli Çocuk Keki

  Elimde bayaa kestane olunca kurtlanmasınlar diye haşlayıp sakladım.Haşlanmış kestaneli tarifler buluyorum şimdi:)) C vitamini açısından zengin ve bağışıklık sistemini güçlendirici bu besinin saymakla bitmek faydalarını buradan okuyabilirsiniz.



"Kestaneli Muffin"

1 su bardağı haşlanmış kestane (rondodan geçirilmiş)
1 tatlı kaşığı ruşeym
1 tatlı kalığı keçiboynuzu unu
1 yumurta
2 adet suda bekletilip kabuğu soyulmuş hurma (şeker niyetine)
Yrm çay bardağı günlük süt
1 yk tereyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu (isteğe bağlı)
Yrm portakal kabuğu rendesi
Ve yrm portakalın suyu
Aldığı kadar tam buğday unu

Hepsini iyice çırpıp muffin kaplarına koydum.5 tane çıktı.Fazla akışkan olmayan bir hamur olmuyor.Ayrıca çok kabarmıyacağı içinde kalıpları yarıdan fazla doldurabilirsiniz.Pişerken başında bekledim bu tarz şeyleri yakabiliyorum çünkü:)) 180 de 35dk kdr sorunsuz şekilde pişti.Soğuduktan sonra tattım meyve püreli kekler gibi değil daha güzel.Tahminimden iyi çıktı açıkcası.
Benim minnak ve kuzenleri hepsini çayla beraber yedi.Ben şok🙈😆 


2 yorum:

  1. Kestanenin bu şekilde haşlanıp saklanabildiğini bilmiyordum :) Bir Bursa'lı olarak utandım kendimden :D Çok leziz ve besleyici gözüküyor.. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)aynı kestane şekeri gibi oluyor hemde şekersiz şerbetsiz.saoll napim oğlan bazen hiçbirşey yemiyor türetiyorum bende

      Sil