4 Ocak 2016 Pazartesi

İki Yaş Çocuğu Beslenmesi

  Gönül isterdi ki bu yazıya "ufuuu oğlum çatal-bıçak-kaşık ne varsa kullanmayı öğrendi,artık döküp saçmıyor teyy teyy" diye başlayayım..Ama yok hala yok.Adamın ruhuna işlemiş pasaklılık bikere:) 
  İnstagramdan bazen blw videolarını paylaşıyorum.Zeytinleri ard arda götürürken yada çorbaya ekmek banarak yerken.Ay birde süre uzun olsada nasıl döküp saçıyor onu paylaşsam.Her öğünde üst baş değişiyor.Yerleri sil,mama sandalyesini sil,en uzak mesafe nereye fırlattıysa artık onları topla.Yağlı elleriyle saçını düzeltmeye karar vermeden yıkamaya götür..
  18. ay civarı beslenmesi nasıldı buradan bakabilirsiniz.Ek gıda etiketinde tarifler ve ekgıdaya nasıl başladığımızda mevcut.Blw başlama maceramızada buradan ulaşabilirsiniz.
  Şimdiii iki yaşına gelmiş bir bebe hemen hemen herşeyi yiyebilir.(besin alerjisi riski olmayanlar için) Bu yaş çocukları neyin ne olduğunu az-çok anladığı ve birde "karşıyım herşeye" döneminde oldukları için yemeğe itiraz etmeleri çok normaldir.Ama en önemli şey masaya beraber oturmak ve yemek.Herşeye rağmen yemeyen çocuk zaten iştahsızdır.
Biz kahvaltıyı ailecek yapıyoruz,öğlen bende oğluma eşlik ediyorum ve akşam yine beraber yiyoruz.Böylelikle onun yemek yeme saatini ne ben görev olarak görüyorum nede oğlum.Tabiki yemediği zamanlar oluyor ama meyve yada kuruyemiş muhakkak yediği için çok dert etmiyorum.
Vermekte katı olduğum şeyler; abur cubur,şeker,hazır içecek,kızartma.
Ama oyun gruplarından sonra yada arkadaşlarıyla dışarda gezerken bazen tavuk burger menü alıyorum.İçeceği ayran tabi,ketçap-mayonez yok ama avuç içi kadar pattis kızartmasını yesin cınımm o kadar da değil.Zaten sağlıklı beslenen ve hareket halinde bir çocuk,ayda iki defa menü yemesi ne benim vicdan yapmama sebep olur nede oğlum obez olur.Yedirmemek tabiki çok daha iyi ama dediğim gibi zaten sağlıklı beslenen bu yaşta bir çocuğun arada bu tip kaçamak yapması "bence" sorun değil.
Dikkat ettiklerim; 
• Evdeki sağlıklı yemeği sadece çocuk yememeli! (Kerevize yüzünü buruşturan babanın ağzını büzüverin hemen:))
• Dışarda yemek yerken masadan tuz-şeker ve hazır sosları kaldırıyorum.Garsondan beyaz ekmek getirmemesini istiyorum.
• Yemek seçme konusunda dengeli bir sistem uygulamaya çalışıyorum.Asla pazarlık yok,zorlama yok! Fasulyeni yemezsen parka çıkmayız demem.Çocukları her konuda birey olarak görmeliyiz, onlarında bir damak tadları var sonuçta.Karnabaharı haşlanmış yemediyse sonra kıymalı yemeğini yaparım onuda beğenmezse mücverini yaparım.Arada sırada değiştirerek denerim.Hiç olmadı kokusuyla her sebzeyi saklayan mercimek çorbasının içine katar yinede yediririm:)
Sebze saklama konusunda en iyi dörtlü; çorba-köfte-makarna-omlet.
Yemek yaparken bize yardım etmesine izin veriyoruz.Herşeyin tadına muhakkak bir dilinin ucuyla bakıyor.Kendi yaptığı şeyler daha çok hoşuna gidiyor.Tabi biz "ayyy böyle börek yemedim,bu nasıl bir köfte misss misss,kurabiyeyi hangi elinle yoğurdun göster bakimm" diye son derece yalaka ve şakşakçı tavırla destekliyoruz:))

Örnek Menü 1

Sabah 7.30 kalkış klasik.Hemen bir muz ve bir ceviz.Bu sabah rutini.

8.40-9.00 Kahvaltı. 
Portakal&mandalina suyu,hatay kırma zeytin(10tane fln yer),tam buğday unundan ruşeymli krep.

10.30 Ara öğün.Meyve vaktiii. 1 kivi yada 5-6 tane çilek.

12.00 Öğlen Yemeği. 1 su bardağı ayran.Bir kase sebzeli bulgur pilavı&iki köfte.

16.00 Ara öğün. 1 elma yada bir dilim meyveli kek yada mercimek köfte 

18.30 Akşam Yemeği. Fırında kuzu yada tavuk pirzola ve bulgur pilavı.1 bardak ayran ile. 

20.00 Kuruyemiş ve papatya&rezene çayı


Örnek Menü 2 

Sabah 7.30 kalkış klasik.Hemen bir muz ve bir ceviz.

8.30 Kahvaltı. Lor peynirli omlet,portakal suyu,zeytin,yarım salatalık.

10.30 Fıstık ezmeli&muzlu&sütlü smoothie

12.00 Öğle Yemeği. Bir kase mercimek çorbası yada etli kurufasulye.

16.00 Ananas yada elma.Yadaa yoğurtlu kereviz salatası.

18.30 Akşam Yemeği. Fırında yada ızgarada balık.Balığı çok seviyor yumuşak olduğu için.Sebzelerle atıyorum fırına.

20.00 Kek yada kuruyemiş ve ıhlamur

Örnek Menü 3

Sabah 7.30 kalkış klasik.Hemen bir muz ve bir ceviz.

8.30 Yumurtalı ekmek,zeytin,bitki çayı.

10.30 Patates salatası yada tam tahıllı kurabiye

12.00 Izgara köfte yada fırında makarna ve ayran

16.00 Meyve salatası.Evde varsa peynirli dereotlu poğaçada olur.Dışardaysakta gevrek.Simit deill gevrek!

18.30 Yumurtalı ıspanak yada kıymalı karnabahar.Bezelye favorisi.Yadaa zeytinyağlı kabak üzeri yoğurtlu.

20.00 Mücver yada kuruyemiş


* Her çocuk özeldir ve farklıdır.Buradakiler benim çocuğuma göre ayarlanmış ve doktorunun onayından geçmiş menülerdir.Her hangi bir alerjisi bulunmamakta.
Burada yazanların hepsini tüketmesi oldukça sevindirici olsada tabiki her zaman her şeyi yemiyor.Günlük enerji miktarına göre tüketiyor.
1 kase= 3-4 yemek kaşığı 

* Keklerini yada kurabiyelerini meyveler ile ve tam buğday unundan şekersiz bol tereyağ ile yapıyorum.

*Et ürünlerini hiç kızartmadan fırında pişiriyorum.




4 yorum:

  1. :) Çok şanslısın, hem dengeli hem de sık sık yiyor. Benimki bunların 1/3ünü yese ben "ooo süper yedi bugün" diyorum!
    Ama bence senin buna vakit ve enerji ayırman da çok etkili!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırmam mııı bende yiyom:)) Zaten çocuk annesinden babasından bunu görüyor naapsın dimi;) Tabiki her öğünü dört dörtlük yemiyor ki illaki herşeyi silip süpürmesi de gerekmez zaten ama her besin grubundan 1 yem.kaş. da olsa almasını sağlıyorum.

      Sil
  2. süpersin gerçekten, bunları bebeğine yapacak vaktin ve öğünlerde bunları yiyecek koca bulduysan süpersin :D
    şaka bir yana dediğin gibi 1 yemek kaşığı bile yese insanın içinin yağları eriyor.
    egeye bazen yemesinden şüphe ettiğim bişey yaptığımda, önüne koyunca fazla ilgilenmemeye çalışıyorum ki yesin, tadına baksın hiç olmazsa. önce bakıyor tabağına, sonra bi ııh ııh (hayır anlamında, malum hayır dönemindeyiz :P) diyor. yine ilgilenmiyorum kendim çok beğenmiş gibi yemeye çalışıyorum. sonra kararını değiştirip eline aldığında benim kalp atışlarım hızlanıyor :) yavaşça ağzına gööötüürüüyooooooor(ken) vazgeçip tutturabildiği bir hedefe atıyor :( bende öööle kalakalıyorum. :D ha bazen kalp atışlarımı duyduğunu düşünüyorum. tam sevinecekken hevesim kursağımda kalıyor.
    neyse en azından gün içinde babaannesinde yiyor ya içim rahatlıyor düşününce. ona böle yapamıyor tabi. sahi onlara neden böle rahat ve ideal çocuk gibi davranıyorlar kuzum :D
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nabza göre şerbet olayı:)) Herkese farklı davranıyorlar sosyal zeka işte bacak kadar boyları var ama binbir turlu huyları var:)) toplasan bir saatimi almıyor ki bunlar ya çok özel şeyler değil.Köftelerini 15 gunde bir yapıp guzelce buzluğa hazırlıyorum mesela,ayda bir kez tavuk suyunu hazırlayıp paketliyorum.Ayy biz çok yeriz karı-koca:)

      Sil