12 Aralık 2015 Cumartesi

Aile Boyu Burun Akıntısı :(

  Soğuk algınlığı kapımıza dayandı.Oyun gruplarında,ofiste,pazarda heryerde insanların ellerinde mendiller.. Yetişkinler neysede ahh çocukların hastalığı:(
 Soğuk algınlığının bir ilacıda yok aslında.İlaçlar çocukları uyuşturduğu için sadece hastalığın ilk anlarında ki kadar kötü hissetmiyorlar.Bundan hemen ilaç karşıtı olarak algılamayayım, ben sadece gerektiğinde kullananlardanım! Ama öksürük şurubunu asla asla ve asla kullanmam!!! Kaç doktor tanıdıysam elini bile sürme diyorlar.Hem bakıyorum kendi çocuklarınada ilk önce doğal yollardan müdahele ediyorlar.
İlk günlerinde geniz akıntısına bağlı öksürük durumumuz vardı, klasik siyah turp-bal ikilisi ile geçti.Zaten öksürükte, ateşte klinik duruma gelmedikçe müdahele etme taraftarı değilim.Ama bu demek değil ki çocuk havale geçirene kadar bekleyeceğim.Sadece aman burnu akıyor,öksürüyor diye şuruplara dayanmıyorum.Anneme kalsa gemen ibufen vermem lazım,panik kadın:) 

Eğer burun akıntısı koyu bir renk almış ve hırıltı varsa,yavru kapıldığı gibi doğruca doktora gidilmeli.Hırıltı kendiliğinden geçer diye beklenilmemeli!

Kıpkırmızı ve bol sümüklü buruna rağmen,hop hop,zıp zıp kuduran bir bebe ile aynı durumda ama enerji seviyeleri diplerde olan anne ve baba.Bir haftadır hepimizda bir burun tıkanıklığı,hapşırık,gözlerde yaşlanma:( Çocuğun ise genel durumunda değişiklik olmadığı için doktorumuz ilaç kullanmaya gerek görmedi.Sprey ile günde 4 defa açın yeterli dedi.
  Burun akıntısının "uyku bölücü" olduğunu düşünürsek,bizimkinin gece boyunca uykusunu alıyor olması harika birşey.Birde uykusuz olsa hiç çekilmezdi.Ayrıcaaa çok mutluyum ki sümkürmeyi öğrendi.Burun yıkama aletlerini yanına bile yaklaştırmayan çocuklar için harika birşey bu.Duyanların "ıyyyyk , böyk" dediği şu sümkürmenin öğrenilmesi biz anneler için kutlama yapılası bir olay:)

Şimdiii gelelim doktorumuzun tavsiyelerine;
• Burun açıcılar uzun süre kullanımda kuruluğa sebep olduğundan sık kullanılmamalı! (Zaten artık kullanmıyoruz)
• Deniz suyu spreyi günde 4 kullanımı geçmemeli.
• Yaşı uygun olduğu için "cold mix" burun açısı damlayı kullanabilirsin.1-2 damla kadar yastığına yada yakasına sürülmeli ve asla cildine değmemeli.4 saatte bir yenilenmeli.(kokusu çok yoğun ve ağır.ben doktor tavsiyesi ile kullandım sizlerde doktorunuza danışmadan kullanmayınız!)
• Şu andaki gibi sürekli değişen havalarda evlerimizi ısıtıp,havalandırırken de serinlettiğimizde nem dengesini bozuyoruz.Bu da normal olan burun akıntısını kurutarak, burun tıkanıklığına sebep oluyor.Yani odayı ideal olan %40-50 arası nem seviyesinde tutmalı.Kaloriferlerin üzerine nemli havlu koyulabilir.
• Evi sıksık havalandırmalı.
• Hava soğukta olsa hergün dışarı çıkarıp,temiz hava aldırmalı.Sanılanın aksine soğuk hava hasta etmez ama rüzgarlı havalara çook dikkat etmeli.
• Havlular ve nevresim/yastık kılıfları sık değiştirilmeli.
• Taze meyve/meyve suyu tüketmeli.
• Tavuk suyuna çorba içilmeli.(klasiktir zaten)
• Sık sık el&yüz yıkanmalı.
• Uyumadan önce "ılık su buharı banyosu" yapılmalı.(Banyoyu sıcak su buharı ile doldurup çocukla beraber oturduk biz.Baba oğul küvette gemi falan yüzdürdü bende sap gibi klızetin üstünde oturup izledim)Bu üst solunum yollarını rahatlatıyor.Salya sümük içinde kalmanızı sağlıyor,gecede mis gibi uyuyorsunuz.
• Banyo sonrası saç iyice kurulanmalı.
• Doktor tavsiyesi olmadan ilaç kullanılmamalı.Hemen antibiyotiğe sarılmamalı.
• Yüksek c vitamini içeren meyve/sebze tüketmeli.(çocuğun yaşı uygun olmalı)



***Hastalık halinde ve ilaç kullanımında,muhakkak doktorunuza danışınız!!! Benim yazdıklarım benim ailem için uyguladığım yöntemlerdir ve tavsiye niteliğindedir!







  

6 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun. :( Aman çocuklar hasta olmasın. Anneler de olmasın. Babalar da hasta olup anneleri çileden çıkartmasın. :D

    Şimdiye kadar hep ateşli hastalıklarla boğuştum. Tek duam hasta olmasın nolur bu aralar. Sizin ki de hemen geçsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım.ayy ztn babasının hastalığı daha zor.. Ateşli hastalık en zoru bu neki:(gecen ay uc defa 40buldu ates hemde 4gun içinde.o ara ztn 15 gun fln girmemiştim hiç buralara.doktorun tavsıyelerıne uyduk ve atlattık cok sukur,aslında onuda yazayım bi ara.Ben duzeldım sıra onlarda bakalım

      Sil
  2. Geçmiş olsun. Bu tarz hastalıklar istirahat etmek kesin çözüm için gerekli. Çocuklara zaten 3 yas altı ise ilaç vermek çocuğun yeni Oluşan savunma sistemine saldırı gibi birşey. Özellikle hastalıklarda cocuk takıp edilerek savunma sisteminin işi çözmesi beklenmeli. Ben yatalak olmadığımız sürece ilaç kullanmam. Eskiden ilaççıydım da farklı ülkelerde farklı doktorların ayni hastalığa farklı yaklaşması sonucu sağlık sistemlerinarasında be doktorların argumanları Arasında seçim yaparak bana en mantıklı gelen ilaç kullanmama düstürünü benimsemeye çalışıyorum. Allah tüm çocuklara sağlık sıhhat versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saolun.Aynen katılıyorum düşüncelerinize.En ufak burun akıntısında çocuklara ilaç verıp bağışıklık sistemlerını çökertıyoruz:( ateste bıle mumkun oldukca beklıyorum bn,vucudun savunma mekanızmasının işlevını yerıne getırmesınede ızın vermelıyız.Kendımde ılaç kullanmam ztn ama eşim en ufak bas agrısına hemen ilaca dayanır.Birazda aileden gelen alışkanlıklar etkiliyor

      Sil
  3. Ayaklarının altına viks sürmek öksürük için denenmiş ve çokça tavsiye edilen bir yöntem. Ben de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu bnde okudum hatta okaliptus yağıda öneriliyor.Doktorumuza sordum iki yaşından önce kullanmayın önermıyorum dedı o yuzden kullanmadım

      Sil