17 Eylül 2015 Perşembe

Pepee Sevmeyenler Sevenlere Karşı:))

   Sürekli mesaj kaygısı taşıdığından kasıntı, fakat yüzde yüz yerli olmasından dolayı, olumsuzlukları görmezden gelinen,çocuklardan çok büyük hayranları bulunan, bir çizgi dizi bu.Hedef kitle çocuklar fakat dediğim gibi büyükler daha çok izliyor.Nette biraz dolaşın "pepeyi seven/sevmeyenler" ile ilgili forumları anlarsınız demek istediğimi.Kavga edenler var yahu altı üstü bir çizgi film işte.Sevip sevmeme yada eleştirme hakkına sahibiz ama olumsuz bir laf ettiğiniz de "pepee sever anneler" sizi hemen vatan haini,türkü düşmanı,batı yanlısı falan diye etiketliyorlar.Acaip bir durum söz konusu yani.Açıkcası ben hoşlanmadım..Daha çok maruz kalsam severmiyim ki acep?
  Nereye gitsek çocukların elinde Pepee oyuncağı,bebeği yada lisanslı başka bir ürünü var.Oğlumda konu komşuda göre göre alıştı,tanıyor görünce,sürekli istiyor ve ben direniyordum.Babamız birgün eve elinde küçücük bedeni ve koca kafası olan o bebeği getirdi.
(Baba seyahatten her döndüğünde İce acaip tavırlı oluyor,babamızda işgüzarlık yapıp bu sefer çok istediği birşeyi alıp gelince wuuuu,bu bebek en çok sevilenler arasında şuan..pehh)

Buradan hakkında yapılmış 400 küsür sayfalık araştırmaya ulaşabilirsiniz.

  Bende acaba kötümü yapıyorum yahu bu kadar acımasız olmayayım dedim ve açtım..Allaha şükür bir iki izledi ve ilgisini fazla çekmedi.Fakat gittiğimiz çoğu evde tv de açık vee Pepee var.Anneler daha çok seviyor valla,bir arkadaşım "evet sesler kötü ve gıcık bir tipleme ama bak s. onun sayesinde çişini söylüyor artık" dedi.Tüm çocuklarda onun çeşit çeşit oyuncaklarını gördüğü için artık tanıyor da ve istiyor.Böyle heryerde göre göre ya büyüdükçe izlemek isterse ayyyyy:(( 
Plaja bile tablet ile gelenler o kadar çoktu ki!!! Hepsinde de Pepee kayıtlı,çocukların kovaları,kürekleri yanlarında ama onlar kucağında tablet sezlongta..Sen getirirsen çocukta izlemek ister tabi.
  Neden hoşlanmadın bu koca kafalıdan ey Giz  derseniz sayayım..Pepee dediğin bir küsgen velet! Ota poka küsüp,trip atıyor ve zır zır ağlıyor..Anneside pek bir sakin yalnız ve arada ortaya çıkıyor,çocuklarını hep yalnız bırakıyor.Bir otur çocuklarınla ilgilen,kitap oku be kadın.Çocuklar çoğu şeyi "şuşu" denen hayali arkadaştan öğreniyor.Baba desen yün süveter giyen kaldı mı yahu? Bebe denen koca kafalı kardeşi de her haltı biliyor mübarek."abişşş abişşş" dedikçe tüylerim diken diken oluyor.Nene ahh o nene yok mu,tövbe estağfullah bişiy.İzlerken korkuyorum ölüp gidecek diye.Titreye titreye, koyunlar gibi meee mee konuşuyor.Kıraçın şarkı söylemesini bildin mi? Heh aynen öyle.Dede balonla yolculuk eden marjinal bir adam fakat pek bir avam konuşuyor.Seslendirme kötü yani.Torununa "goçum benimm" diye sesleniyor.Çocuklarının kahve ağzıyla konuşmasından rahatsız olmayacaklar için sorun değil tabi.Öğrettiği çok şey var nasılsa..
  Aaaa dur asıl beni zıvanadan çıkaran bu çocuklar herşeyi çok seviyor.Sevgi pıtırcıkları mübarek."aaa yaz mı geldiiiii,ben yazı çok severim","çorba mı o süperr,ben çorbaya bayılırım","abişşş seni çok seviyorum","canım kardeşim hadi gel ittirgete binelim,aaa tamam abiş ben ittirgete bayılırım"...allahım birinin ağzından ne çıksa,çok seviyor ve bayılıyorlar.
  Milli değerlerimizi,geleneğimizi öğretiyor işte ne güzel,buna mı karşısın diyenlere iki çift lafım var.Ben türkü dinlemeyi severim ve evimde de dinleniyor,çocuğum çoğu türküyü tanıyor ve çoğu zaman kalkıp oynamaya başlıyor.7 yaşından üniversiteye gidene dek her sene halk oyunları kursuna gittim,kimse yönlendirmeden kendi isteğimle ve hep bir oğlum olursa kafkas oyunları oynamasını isterdim,kısmetse göndericem,umarım sever.. Bayrak derseniz her bayramda,özel günlerde cama asarız.Oğlum bayrağını gördüğünde hemen gülerek yanına gider ve öper, aynı şekilde Atamın resminide.Bunlar çizgi film ile olmaz önce ailede biter! Bizim gelenek göreneğimiz halk oyunları,ayran ve gözleme mi sadece??? Gerçekten..
  Geçen gün gittiğimiz Pepee temalı doğum günü partisi (bilsem gitmezdim cidden) sonunda iyice beynine işlendi yavrumun.Sonrasında parkta Pepee balonlarını görünce sevimlilik üstüne sevimlilikler yaptı,olmadı ağladı kendini yerlere attı..Neyse izlemiyor zaten ve yazık herkeste görüyor amannn alayım yeahh çocuğumu bunun için mi kırcam dedim.Parktaki herkese dolandı gösterdi,bir mutlu ki:)))Eve gelen herkese koşup bunları gösteriyor önce.Hey allahım dünyaları aldık oğlana o iki kıytırık balona mest oldu iyimi..
  Çoğu çizgi film gibi bunda da önce olumsuz olay işleniyor hemde dibine kadar,sonrasında karakter doğru davranışı öğreniyor ve mutlu sonnn.Ama öyle değil çocuklar olayları birbirine bağlayamadığından ilk gösterilen kötü davranışı örnek alıyor.Öyle olmasa, çocuğum Pepee gibi küsüyor,sürekli ağlıyor,trip atıyor,"allahhh seniiii" diyor diye yakınan anneler olmaz dı dimi? Ama izlettirmeye devam ediyorlar çünkü çoğu çocuk onun sayesinde yemek yiyor,emzik bırakıyor yada bezi bırakıyor.Yadırgamıyorum asla ve asla çünkü el mecbur kalınca bir annenin başvurmayacağı yöntem yok.Ama Pepee olmasın yaa sevmedim ben bu şımarık karakteri.Pepee de işi çözmüş en can alıcı konularda,pek akılda kalıcı şarkılar yapmış.Ee müzik öğrenme sürecini kolaylaştıran ve en eğlenceli yöntem nasıl olsa.Faydalanmak lazım tabi... Bu Pepee den önce birde Calliou fırtınası varmış.Çocuklar Calliou annesi gibi ol diye annelerine kızıyorlarmış falan.Çok sakin ve çocuğun etrafında her daim hazırda bekleyen bir aileymiş bu.Bu anne baba örneklerine dikkat etmeli çizgi filmlerde.Tamam çizgi film ama yinede olmayan ailelerin tasvir edilmesi hoş değil!
  Bu arada Pepee birde olumsuz davranışları sergiledikten sonra, doğru yolla öğrenmiyor işin olumlu tarafını.Hep büyüklerinden nasihat alıyor.Halbuki nasihat en zayıf öğrenme-öğretme methodur.Kaç çocuk üzerin de etkili bir yöntem ki bu?
  Ayrıca bu "şuşu" kim ya? Neden büyüklere en azından bir merhaba demiyor? Hayali arkadaş ise aile bunu fark etmemiş mi? Eğer hayali arkadaş değilse neden sadece çocuklar varken ortaya çıkıyor,rahatsız edici..
  Tamam bittiii bittiii:)) En sona, en acaip karakter kaldı.Minicik vücüdu, koca kafasının altında ezilen ve sanırım bu sebepten düzgün yürüyemeyen Bebe.Daha emeklerken tuvaletini öğrendi,emziği hadi bırak dediler bıraktı,yaşı küçük ama abisinin bilmediği herşeyi biliyor ve ona öğretiyor.Acılı kederli şarkı sözleri yazıyor.Söylenen herşeyi çok çabuk öğreniyor,çok zeki bir bebek maşallah.Bu çizgi film "uzman" psikologlarca yaratılmış ya çok merak ediyorum yaşa göre algı,büyüme ve gelişim basamakları,entellektüel kapasite hakkında ders verilirken okulumu asmışlardı..bu nası bebek?
  Şarkılar da bir kere maruz kalınca kurtulamayacağınız türden.Bu yaz sahilde "pepee şuan çok mutluuuuu,o da olacakkk okulluuuu" diye hep bir ağızdan bağıran dedeler/neneler ve aileler vardı:)) Babam ve annemde "pepee büyüdün müü sennn" şarkısını bizim oğlana göre çevirmiş bir iki ekleme falan yapmış söylüyorlar,çocukta onlar da eğleniyor.
Biz neler görcez daha kimbilir:) 
   

2 yorum:

  1. Hahahah hiç izlemedim ve izletmedim, bu yazıdan sonra da aynen devam edeyim dedim :) Ama bak Giz dikkat et, Pepe hakkında upuzun bir eleştri yazısı yazmak nasıl bir annelik halidir, bundan sonraki adım nedir, düşün derim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) nereye gitsek bu var ama yahu.çocukta heryerde oyuncagını tanıyo bu nedır gıcık oldum iyice.pişikolojimi bozuyo bunnar benimmm hep beraber cerennn.uykusuzum da bu aralar ondan bunnar hep:)

      Sil