10 Eylül 2015 Perşembe

Ev Yapımı Renk Eşleme

  Farklı Dıy projelerinden elimde kalmış,renkli keçe parçalarımı değerlendirme yolu buldum.
 Aslında eğlenceli de bir oyun ama benim sıkılgan oğlumu bunlar pek sarmıyor.Son bir haftadır en büyük zevki, özenle dizmeme yardım ettiği jenga kulelerini iş makinalarıyla yıkıp,kamyona doldurup başka bir bölgeye taşımak ve orda yeniden bana inşa ettirmek.Çocuk her işini bana yaptırtma derdinde yahu..
 
Neyse oyuna gelelim.Evdeki farklı büyüklükte ve dokulardaki nesneleri bir kutuda topluyorum.Duyu gelişimine de katkıda bulunuyor.
Renkli kartonda kullanabilirsiniz tabi, benim elimde bu keçeler varken değerlendirmek istedim.
Önce oyunu ben kendim oynadım,sonra ondan kutudaki nesneleri istedim ve renkleri söyleyerek uygun yerlere yerleştirdim.Hoşuna gidince kendide dahil olmak istedi.
Uygun renkteki zemine elindeki nesneyi yerleştirmek (farklı renklerin arasından) dikkat becerisinin artmasını da sağlıyor.
Tabi ben fark etmeden "öğretici" rolü üstlendiğimde hemen çekip gidiyor.Bu sıkıntıya gelemeyen halide beni üzüyor.Kreşte napıcak merak ediyorum..muhtemelen boş yere endişeleniyorum..ahhh ahh annelik işte:) 
  Oyunlardaki amaç tabiki öğrenmesinden ziyade eğlenmek fakat biz yetişkinler onlardan daha fazla odaklanabiliyoruz.Bizler oyuna daldığımızda onlar çoktan farklı bir oyuna geçmiş oluyorlar..
Kendini tutamayan bir benmiyim acaba..






2 yorum:

  1. Hiç merak etme, kreş apayrı bir ortam ve onlar apayrı kişilikler sergiliyorlar :D Seninle bırak eğlensin, aman ne eğlenceli anne ol, aman ne öğretici anne yerine di mi ama :D Öylesin de zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy teşekkr ederim.Böyle rengarenk oyunlarda çok hoşuma gidiyo benim:) ne baskılar var elimde renkli renkli çok tatlı ama çocikim sevmiyor.Tepiniyoruz,şarkı söyleyip dans ediyoruz,günde iki kezde parktayız.hep serbest oyun hep bir koşuşturmaca.aaa parka başımıza ne geldi; 3-5 yaş aralığında üç kız vardı.bizimki yanlarına gidip oyuna katılmak istedi gülümsedi..kızlar iteklediler ve "o erkek onu al burdan götür,günah yaa günahh" dediler..

      Sil