24 Ağustos 2015 Pazartesi

Oğlumu Büyütürken..

  Seni büyütürken iç güdülerime güvenmenin dışında, bol bol okuyorum ve araştırıyorum.Tabiki yanlışlarım oluyor,pişman olduklarım oluyor, işte bu yüzden daha fazla keşkelerim olsun istemiyorum:( Annelik zorlu bir yol ve ilk çocuğu olanlar,hele de benim gibi etrafında çoluk çocuk olmadan büyüyenler için gri bir alan.Burnum poka bata çıka,çoğu zaman eğlenerek,arada krizlere sürüklenerek ilerliyoruz işte.Ama birde olmazsa olmazlarımız var.Asla taviz vermeden yapılacaklar!

•Etiketleyici ifadelerden kaçınarak yetiştiricem seni.erkeksin sen ağlama,bebekle oynama,kızsın sen top oynama,ev işini kızlar yapar sen karışma, gibi saçma sapan şeyler duymayacaksın.
•İnsanlara,farklılıkları olanlara,hayvanlara,doğaya karşı hoşgörülü ve saygı dolu olmalısın.Hayvanlara asla zarar vermeden,taş atmadan,onlardan korkmadan,severek yaklaşmalısın.Çicekleri yada ağaç yapraklarını kopartmamalısın,ağaç gövdelerine isim kazımamalısın.Farklılıkları olanlar ile dalga geçmemelisin.Anlayışlı olmalısın!
•Annene,kız kardeşine,sevgiline,eşine,hayatındaki bayanlara gerektiği saygıyı gösterecek,onları asla hizmetkarın gibi görmeyeceksin!!!
(Kalkta suyunu kendin al,kendi işini kendin yap,babanın uşağı yok:))
•Ev işlerine yardım etmek,çocuk bakımına yardım etmek,gömleğini ütüleyebilmek kılıbıklık değil,sorumluluktur.Baskı yapan,dalga geçen safsaklar ile arkadaş olma.
•Şiddete asla başvurma,ikna edici ve yapıcı olmaya çalış.Küfür etme ne olur, heleki kimsenin anasına bacısına..
•Oku bolll boll oku.Donanımlı bir erkek ol.
•Canın ne ile ilgilenmek istiyor ise,hangi meslekten zevk alıcaksan onu yap.İlk tercihin,çok para kazandıran bir iş tercih etmek olmasın.
•Dinle.Karşındakini her zaman dinle ve mümkünse empatide kurmaya çalış.
•Teşekkür ederim,rica ederim,lütfen demekten çekinme.Çalışan birini gördün mü bir "kolay gelsin" de.
•Temiz ve şık giyin.Her daim bakımlı olmaya özen göster.Marka takıntın da olmasın mümkünse.
•Hareketsiz kalma,spor yap.Zinde ol,sağlıklı yaşam için iyi beslen ve uyu.
•Hayır demekten çekinme! Karşındaki kırılmasın diye,ayıp olur diye asla istemediğin bir şeyi yapma."hayır" demek kötü hissettirmesin.
•Bir hobin hatta bir kaç hobin olsun.İnternette de olmasın bunlar emi:) Müzik aleti çal,deneme yaz,resim yap,fotoğraf çek,gez çok gez..


 Oğlum,canım,herşeyim; hayattan keyif alan,kendine yetebilen,özgür,doğaya saygılı,aileye değer veren bir çocuk ol sen emi! Ayrıcaaa umutlarımı yada geleceğimi sana bağlamadım ben,sadece senin iyi olmanı istiyorum. Ne demek istediğimi çocuğun olunca anlarsın:))))))) Söylemesem içimde kalırdı ama napim,benim ailem hep bana söyledi,bende sıramı bekliyodum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder