30 Temmuz 2015 Perşembe

Çocukla Tatil Vol.34578744

  İceoğlan 2.ayını doldurduğundan beri sürekli yollardayız. 

       (İlk yolcuğu İzmirime oldu tabi)


 Arabayla seyehat etmeyi çok severiz.Daha çok yer görmek,beğendiğimiz yerde kalmak,değişik tadlar bulmak en büyük hobimiz.Bir bebeğimizin olması bu alışkanlığımızı çokta değiştirmedi.

  (Seferihisarın buz gibi suyunda İceoğlan 6aylık) 


  En baştan çocuğu hayatınıza adapte ederseniz evhamlanacak bişey kalmıyor."Aman olsun evden çıkmayalım,başbaşa kalmayalım ne olcak,onun için değer" vs deyip fedakarlık yaptığınızı da sanmayın.Hem sizin psikolojiniz, hemde "anne-baba" rolü dışında "karı-koca" olarak ilişkiniz için sağlıklı bir durum değil bu.
  Birde yeni tür bir fobi var; " çocuuma ne yedircem oralardaa".Cidden...? Ege yada akdenize gidiyorsanız envai çeşit,tazecik meyve sebzeler heryerde.Bir sebze yemeği yapabilirsiniz yada eline bir şeftali verebilirsiniz,kemirsin emsin takılsın.Siz ne yerseniz ondan yiyebilir.Bir kase çorba bulmak zor değil emin olun.Alerjisi olanları ayrı tutuyorum tabi.Bu aralar hep okuyorum "ayyy ek gıdaya başladı ne yer içer,park var mı,yatağı rahat mı,kaç çeşit sandalet koysam,hangi ilaçları alayım,denizde üşür mü,çok girerse hastalanır mı,üç valize anca sığdık daha yanımıza neler alsak..". Gitmeden tatili işkenceye çeviren,endişe içinde yanıp kavrulan anneler bu kadar panik niye? Zaten senede kaç kez tatile çıkıyorsunuz? Uyku düzeni bir saat aksasa yada stelizör olmadan suyla temizleseniz kabını kacağını ne olur ki? Tatile çıkıyorsunuz heyyyy eğlenin birazcık.En çokta annelerin hakkı bu! 

               (ananem ve oğlum)

  Eee tabi nene-dede gibi bebişi emanet edecek büyükler olmadan, çekirdek ailenizle gitmişseniz herşey sırayla olucak.Çocuğu eşinize bırakıp "haydiii bayyy ben accık yüzmeyeee" diye gittiniz gittiniz,yoksa tatil boyu suda bel hizasında takılırsınız.Yarım yamalak broz kadınlara bakın,hepsi minnak bebeği olanlar. Öyle "ayy böyle bi saat yattım azda sırtım yansın" deyip eşit bronzlaşma felan olmuyor yada rahat rahat kitap okunamıyor belki ama tadını çıkarmaya kararlı iseniz acaip eğlenceli oluyor.

               (sızmışız oğlumla)
  Bir kova takımınız mutlaka olmalı! Kumdan kale yapar,uyuyan babayı kuma gömerek cezalandırır,taş toplayabilirsiniz.Akşamda o taşları parmak boya ile boyayabilirsiniz.Alın size tatil aktivitesi:) Bulunduğunuz yerde deniz suyu çok soğuksa ( benim ki yinede giriyor ) çocuğunuz girmeyi reddedebilir.Minnak bir şişme havuz ile durumu kurtarabilirsiniz.Hem siz sezlongta uzanırken bebenizde yanı başınızda olur.
  Ben tatil için bavul hazırlarken üst baş,terlik,kişisel temizlik malzemelerimiz,havlu ve çocuğumun oyuncaklarını birde ateş ölçerini alırım sadece.

  Öyle ateş düşürücüler,ishal için toz bişiyler,kabız için fitil,sinek ilacı,bilmem ne kremi,antibiyotikler,şuruplar,cibinlikler daha neler neler almıyorum.Çünkü mahremiyet bölgesine gitmiyorum! Allah göstermesin başınıza geldiğinde temin edilebilir şeyler bunlar.Sürekli onca eşya ile gezmek bana göre değil.Heleki uçak ile seyehat ediyorsanız daha kötü,en az 1-5 kilo arası tutar bunlar.Millet ıssız yerlerde kamp yapıyor,az eşya ve bebekle daha tırmanıyor,afrika kırsalına gidiyor yahu! Onları görünce özeniyorum valla. 
  İki güne kadar akdenize geziye çıkıyoruz.Pansiyon,apart,otel,bungalow takılıciizz:) Beş yıldızlı tatil köylerinden uzakta daha çok eğleniyoruz biz.Daha çok yer görüp geziyoruz.Bu tamamen tatilden ne beklediğinize bağlı tabi.Plajlarda üst üste,sıkış tıkış çocukla pek rahat edemem ben.
  Şimdi gideyimde kendime palet-snorkel takımı alayım ben.Bu sene dalma planlarım var bakalım..

1 yorum: