15 Haziran 2015 Pazartesi

18. Ayında İceOğlan

  Haftasonu 18 ay olucak! Aman allahım ne çabuk büyüyorlar.. Bir pasta keserim artık oğluşuma,bi buçuk oldu boru mu?(bu ne demek ki bilmiyorum boru ne alaka acaba).Yanlış anlaşılmasın öyle otu poku kutlayan insanlar değiliz.Hatta tanışma,nişanlanma vs tarihlerini bile bilmem ben.Doğumgünü kutlamayıda suçluluk duymadan bolca pasta yiyebildiğim için ayrıca seviyorum:)
  Şaka maka derken benim minnak bebeğim 1,5 yaşına geldi.Ve bu ay içinde belirgin gelişimler yaşadık.Evimde baya baya bodur bir ergen yaşıyor sanki.Nasıl bir isyan,öfke patlaması,güç gösterileri.. Çok sevimli bulduğumuz yeni alışkanlıklarıda var.Örneğin kapalı kapıları küçük yumruğuyla tıklatıyor."dık dık" diyor bir yandan:) "kimsinnn,kim o" dediğimizde "mennn" diyor.Kıyafetlerini kendi çıkarmaya çalışıyor.Ayakkabısını giyebilmeye yaklaştı sayılır.Dağılan oyuncaklarını topluyor(her zaman değil).Çiçekleri yolmaya çalışmıyor "cicii cicii anne bak" diyerek seviyor.Seçenek sunulduğunda "bu" diyerek seçim yapıyor,hayır diyemesede beğenmediğini kafasını iki yana sallayarak belli ediyor.Daha çok komut anlamaya başladı hatta bazı karmaşık komutları bile yerine getiriyor.Yabancılara el sallama yada konuşmaya çalışma halleri hala devam ediyor:( Zamanla öğrenicek tedbirli davranmayı diyorum kendi kendime.. 
  İsyan durumlarında çığlıklar,kedi gibi mıyıklamalar,kendini yere atıp bir güzel uzanma,itiraz,asilik,tehlikeli her türlü hareket,kıskançlık,yanında  mutlaka birilerini isteme.. Ee kimse annelik kolay demedi tabikisi ama zaten çoook hareketli bir çocuk İce,bunlarda üstüne tüy dikti işte.Parka bahçeye çıktığımızda çılgınlar gibi koşuyor,sanırsın ev hapsinde kalmış.Bulduğu heryere tırmanıyor,yüksek yerlerden atlamaya çalışıyor.Hala 5 dakika totosunun üstünde oturup da resim yapmıyor.Ahşap yapbozlara bayılıyor,şekilleri az buçuk tanıyor,plazmacar(swingcar) almıştık onu sürmeyi seviyor,kedi köpek seviyor,dans ediyor,içinde su olan tüm oyunlara bayılıyor.Basit hafıza oyunları oynamaya başladık.Kulak,burun,dudak dediğimizde gösteriyor şimdilik.Çokta üstelemiyorum çünkü daha çok arabalarıyla oynamak,tırmanmak ve saklambaç,yakalamaca gibi oyunları seviyor.
  Çok sinirlendiğinde bir kaç kez oyuncaklarını fırlattı ve akülü arabasını ve bisikletini kaldırıp indirdi,bacak kadar boyuyla güç gösterisi yapıyor:) Yatağına tırmanıyor,içinden çıkmaya çalışırken düşebilir diye korkulukları kaldırıp alçatmak lazım.İstedikleri olmadığında çığlık çığlığa bağırıyor,ben sakince bekliyorum istediği olmayınca uzatmıyor ve hemen farklı bir şeye yöneliyor.Ama etrafta anane-dede yada duygu sömürüsü yapabilecek yumuşak biri varsa çığlığa birde gözyaşları ekleniyor.Aslında bunların bile hoş bir yanı var çünkü o kriz geçtiği gibi sakinleşip kendini sevdirmeye geliyor.Son birkaç gündür ise istediklerini sevimlilikle halletmeye çalışıyor.Suratını eciş bücüş yapıp gülüyor off o ne sevimlilik,baş yana eğik,gözlerini kısıyor:)) 
  Bu aylarda yoğun ve değişken duygular yaşaması normalmiş.Bize düşen bu durumla nasıl başa çıkacağını göstermek ve örnek olmak.Özgüveni açısından değer verdiğinizi,özen gösterdiğinizi hissettirmelisiniz.Sevildiğini bilme ihtiyacı da artıyormuş, daha çok sevgiii daha da çok sevgi:) Benim kuzum zaten bir özgüven patlaması yaşıyor demekki aynen devam.
  Gündüz uykusu bir kez ve 1-3saat arası değişiyor.Bu aralar gece yatmak istemiyor,oyun oynamak istiyor.Yemek konusunda ise sadece kahvaltı sorunumuz var,öğlen ve akşam yemeğini yiyor,kuruyemiş ve meyveyi çok seviyor.Bir kaç gündür iştahsızlık var ama aniden sıcaklayan havalardan da olabilir.Pazartesi kontrolde kilosu ve gelişimine bir bakıceğiz.Anneme kalsa tuvalet eğitimi vericek ben ise çocuğumun hazır olmasını bekliyicem.Ben 19.ayda öğrenmişim ya illa oğlanda öğrenecek,başka referans yok kadına:)
  Kandırma konusunda iyice tecrübe edindi.Çok yapmak istediği birşey var ve izin verilmiyorsa bizi meşgul edicek şeyleri elimize veriyor ve pırrrr.. Mesela bugun parkta oyun oynarken, oyun alanını hemen dışındaki iş arabaları dikkatini çekti ve incelemek istedi,izin vermedim.(her yerleri pas içinde ve kesici yerleri bol olduğu için) Geldi dedesinin elinden tuttu merdivenlerden çıkarttı,benide "anneee gehh gell" diyerek kaykayın ucuna çağırdı ve kaydı.Bizi orda bırakıp bir koşmaya başkadı ki aman allahım sanki yaşamı buna bağlı,uçuyor resmen..Biz o kalabalığın içinden çıkana kadar yolu yarıladı hemen yakaladım ama asi bebe bana yüzünü asıp "pofff" dedi:) 
   İki aydır her haftasonu pikniğe,kumsala ve doğa yürüyüşüne götürüyoruz.Hergün dışarıda vakit geçiriyor yinede enerjisinde ufak bir dalgalanma bile yok.Belki yakın zamanda bir köpekte evlat edinebiliriz,bilemiyorum.. Şu büyüme atağı bir geçsinde bakalım.

Yaşasın buçuklu yaş! Çok yaşa çocuk,ömrün sağlıklı ve uzun olsun.

2 yorum:

  1. Owwww arabaya baaaak, Ice oğlan çekmiş kendine beyaz araba, çok da yakışmış beyaz body ile :D Mutlu yarı yaşlar bakalım! Sağlıkla, anne babanla büyü!
    Bu arada köpek konusunda çok dikkatli olmak lazım, o da ikinci çocuk gibi olacak, tatilde hastalıkta vs ne yapabileceğinizi düşünmeden aman diyeyim. 14 senelik bir köpükle yaşadıktan ve onu kaybettikten sonra yaşadıklarımdan sonra bir ufak uyarı etmek istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkürlerr.ah bilmem mi benide onlar düşündürüyor zaten.6sene besledim bende ice 4aylıkken aramızdan ayrıldı:((( toplamda 5tane yawru büyüttüm ama rahattım ozmnlar şimdi tekrardan bir bebek,hastalığı,bakımı,eğitimi..dışarı çıkınca yalnız kalıcak vs düşünüyoruz sürekli.şindilik 10günlük bi misafir var evimizde ailesi tatile gitti oğlanla harika anlaştılar ama zorrr

      Sil