25 Mart 2015 Çarşamba

Şeker Olmadan Ben Ben Değilimmm:)

  Zamanla fikirlerimin değiştiğinin farkındayım.Misal misler gibi patates kızartması dururken,etimin yanına buharda pişmiş sebze yiyorum yada eti/balığı kızartmak yerine sebzeyle karıştırıp fırına atmak istiyorum:) 
  Yoksunluk hissetmiyorum.Cold turkey durumları yok.Ama mutsuzluk,halsizlik,yorgunluk,kan şekeri dengesinin bozulması gibi şikayetler yaşayanlar var.Sporu düzenli yaptığımdan beri zaten daha enerjik hissetmeye başladım.Mutlu hissediyorum.
  Güne uzun senelerdir olduğu gibi detox sularım ile başlıyorum.
 Suyu zaten çok içerim o yüzden ekstra bir sıvı tüketme durumum yok.Yalnız taze bile olsa meyve suyu yok!Meyveyi posasından ayırmıyoruz olduğu gibi tüketiyoruz.Söylememe gerek yok sanırım her türlü gazlı,şekerli hazır içecek yasak.Kuru meyve yok,hazır soslar,ketçap,mayonez,hardal,soya sosu,reçeller,şekersiz olduğu söylenen paketli gıdalar,alkol(kokteyler ve tatlı şarap gibi),kahvaltılık gevrekler,dondurulmuş gıdalar,konserveler,kahve şurupları,beyaz ekmek yasaklı listesinde.Bal ve pekmez ilk etapta yasak çünkü amaç şekerin tadını unutmak.Daha sonra doğal olan bu şekeri alabilirsiniz.
  Ben çayımı,kahvemi zaten şekersiz içerim o konuda bir problemim olmadı.Evdeki asıl problem baklava düşkünü eşim..O tatlı yemeye devam ediyor,saolsun hiç destek vermedi.Erkekler göbeklide olsa farketmiyor tabi kadın bakımlı olmalı dimiiii hıhhh.Neyse sakinleşelim konudan uzaklaşmayalım.Ve evet biraz gerginleşebiliyorum:) 
  Her hafta yeni kavonoz açtığım ismi lazım değil çikolatalı kahvaltılığımı bıraktım.Pancake yok:( Sütlaç,creme brule,kek,pasta,dondurma,badem ezmesi,puding,salep,profiterol,mousse yok:((( Yazarken içim kan ağlıyor be! Beyaz pirinç yasak olduğu için yaprak sarma,enginar ve biber dolmasıda yiyemiyorum.Sabah spordan sonra smootie,akşam yemekten sonra nane/papatya çayı içiyorum.
  Çikolataya gelince yoğun kakao içerenlerden tercih edicem artık.Şuan canımda istemiyor zaten.Oğlandan vakitte bulamıyorum birkaç gündür içinden farklı bir çocuk çıktı sanki.Allahım o nasıl bir enerji.Benimkini emerek güç alıyor herhal:) Ayrıcaa okuduğuma göre çikolatayı ilk yemeye başladığımızda mutluluk verici hormonlar salgılasakta bunlar sonunda bizi depresif ve kaygılı yapıyormuş.Yani şeker bağımlılık yapıyor!
  Ben şekersiz ve mutluyum!Yalannnn valla yalann:((Yeni bir italyan restaurantı açıldı pizzalarından,cannoli ve hatta tiremususundan yemek istiyorum.Creme bruleyi gördüğümden beri fenalardayım offff...
Neyse daha önce bahsettiğim gibi bir motive partnerim var allahtan.Hemen yazıyorum o beni teşvik ediyor,o sapıtırsada ben onu:) Sizler bu kadar katı başlayamam derseniz daha yumuşak bir geçiş ilede başlayabilirsiniz.Bol sıvı tüketip egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.
  Ben günlük bir rutin oluşturmaya başladım ve oğlum bile yavaştan alışıyor.Taytımı giydiğim zaman bir koşu spor ayakkabılarımı getiriyor.Tabiki çok rahat edemiyorum çünkü sağlık topunu,bazen matı bile alıp kaçıyor,dambıllarımı yuvarlıyor,ayakkabımın bağcıklarını çözüyor,üzerime tırmanıyor,bazen emmeye bile çalışıyor:)Ama yılmıyorum eninde sonunda alışacak o da.Hem yaptığım hareketlerin bazılarını tekrarlamaya başladı.Bebekle eğlenmek için sağlıklı bir yol hanımlar..
  Burda işler yolunda.Tamam.Şeker yok problem yok.Tamam.Sizide bekleriz.Tamam.:)))) 

3 yorum:

  1. :) merhaba,

    strese giriyorum ben hayatımda bişeyler yasaklandığında. yasaklamıyorum ama dikkat etmeye çalışıyorum. mesela hafta içi çalıştığım için ekmek yerine yulaf kepeğinden krep yapıyorum, sabahları yarısı kahvaltıda yiyorum, diğer yarısını öğlen ekmek niyetine yiyorum. üzerine çay kaşığı kadar sevdiğim bir reçel varsa sürmüyor değilim. kahvaltıda tatlı olmayınca eksikmişim gibi oluyor :) kendim fındık ezmesi veya fıstık ezmesi yapıyorum bazen. henüz krem şeklinde sürmelik yapmayı beceremedim ama helva niyetine yiyorum napiim. ama o da çok az, yine çay kaşığı veya tatlı kaşığı kadar. bunun dışında goji berry yi keşfettim. sabah akşam aç karnına 20-25 tane yiyorum. bunların işe yaradığını düşünüyorum kendi bedenimde. haftasonları evde olduğum için malesef kendime bakamıyorum ege ile ilgilenmekten. ama yine de az yiyen biriyim. doğum kilolarımdan az bişey kaldı. inşallah onlar da gidecek...
    ne yazacaktım laf nereye geldi :) sarma yiyemiyorum dedin ya, ben artık sarma ve dolmalarımı bulgurla yapıyorum ve inan tadında pek bir değişiklik olmuyor. denemelisin... önyargılı eşim bile sevdi :)
    ah bi de eskisi gibi yüzebilsem... evde koşu bandı var ama ütüleneceklere askılık oldu :) silkinmek lazım...

    geriye doğru okuyorum da bloğunu, ondan böyle kesik kesik geçmişe dönük yorumlar yazıyorum :D okuma köşeleri ve çadır fikirlerine de bayıldım ama yorum yazmadım onlara. yapabildin mi ice a güzel bir oda? egenin odası çok küçük. malesef oyuncaklarının hepsi salonda. zaten artık odasında da uyumuyor. 1 yaşından sonra beşiğini bıraktı, benimle bizim yatağımızda uyuyor. onun odasına da beşiğini kaldırıp büyük ikea ferforje yatak kurduk, hani sırtıda ferforje olanlardan, bilirsin. artık orası eşimin odası :) geçen akşam eşime, al şunu da odana götür salonda kalmasın derken yakaladım kendimi :D

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) bulgurla denedim evet hatta çocuğunkine yeşil mercimek bile koydum.düşündüğümdende ıyı oldu kesınlıkle haklısın.aa odayı yaptık artık odasında oynuyor ama çadırını ve yuruyus parkurunu annemlerde bıraktık,oyuncak taşıma derdınden kurtulduk:) hala salonda oynuyor tabi ama sorun değil surekli ordayız cunku ve hep gordugum sey ancak ıkı yas cıvarı odalarında yada tek basına oyun oynayıp,vakıt gecırmeye baslıyorlar.bır ıkı aydır yenı bır oyuncak tasıdıgında salona "ama bunla oynamıyorsan bunu goturelim sonrada bu getırdıgınle oynayalım" dıyorum ve daha yenı yenı kendısı yapmaya başladı:)azmedınce enınde sonunda öğrenıyorlar yani:) beraber yatma konusu bambaşka.istedıgı zaman kıramıyorum tabı ama o rahat yatsada bn rahat olamıyorum.6.ayı bıterken yanımızdakı beşiği kaldırdık,buyuk yatagına gectı kendı odasında.kendı odasındakı yatak buyukse orda onunla öğlen uykularında eslık etsen haftasonları en azından birde aksam uyumadan once orda yatın eşinle uyuyunca kalkın,böyle boyle alışıyorlar.denendi onaylandı:) çalıştıgın için senınle daha çok vakit geçirmek istıyor ege kuzusu belli ki annesii. Aaaa unutmadan koşu bandı ve kondisyon bisikletlerının sonu hep askılık ztn:))))koşu bandı çok saglıklı birşey degıl ztn aklında olsun

      Sil
    2. Aaaa unuttum söylemeyi yazılarda vardı zaten şekersiz olmadı yapamadım:) ben çok yerim.tanıyanlar bilir kara delik gibidir midem.biraz dur demek için yaptım bunu azda olsa işe yaradı ama tatlı tüketimim azaldı şükür.ama birde düzene girse şu egzersiz olayı daha ıyı olucak

      Sil