10 Şubat 2015 Salı

Hastalık Sardı Dört Bir Yanımıııı

  İviiittt tam bir haftadır hastalıkla boğuşuyoruz ama en çok ben.Anne kişisi dediğin zaten herzaman en az dinlenen oluyor.Hatta mümkünse hasta olmasın herbikeslere o baksın..oldu canıııım.
  Baktım ki babamızda hasta olmak üzere yok dedim ben hastayım sen bana ve oğlana bakıcan.Bu sefer ben yatıcam,dinlenicem ve sadece oğluma bakıcam.Tabiki herzaman olduğu gibi iki günde kendime geldim:)Yahu hamileyken/loğusayken bile naz yapamadım ki ben.
  Babamda başlayan nezle tüm aileyi sarmış durumda.Oğluşumda öksürük ve burun akıntısıyla baş gösterdi hastalık.Ateş ve halsizlik yoktu çok şükür.İştahı kapandı ama hala emiyor olması özellikle böyle hastalık döneminde büyük avantajmış.O bol bol emiyor,bende lıkır lıkır su,rezene,ıhlamur,nane limon içiyorum.Tabi buna birde memede uyuma eklendi ohhh paşanın keyfine deymeyin gitsin.
  Doktorumuz sadece Peditus şurup ve günde dört kezde deniz suyu ile burnunu açmak yeterli olur dedi.Öksürük için balgam söktürücü öksürüp şurupları var ama ben önermiyorum zaten kullananlardada öksürük kesilmiyor dedi.Eşime kalsa dayıcak öksürük şurubunu çocuma.Anneside bir yandan  o vermişmişte nolmuş,herkesler veriyormuşşş..Bu çocuk zaten bebekken bronşit olmuş,bu hep tekrarlayan bir hastalıkmış.Soğuk havada ev havalandırıyormuşum,ince giydiriyormuşum ondan olmuş zati çocuk.Allahım hastalık vakti şu çok bilmişler sarıveriyor bi anda etrafı.
  Göğüs cerrahı arkadaştanda onayı alıp,siyah turp-bal ikilisini yaptık bizde her sabah.Yavaşça azalan öksürük çok şükür bitti.Tavuklu şehriye çorbası,bol meyve,ayvalı yada elmalı zencefilli ıhlamur ile bir hafta geçirdik.Hergün banyomuzuda yaptık.Üşütmez efenim korkmayınız.Hastayken çocuk yıkanmaz diyenlere bakmayın,o üstündeki mikrop nasıl gidicek.
  Hazır hava buz ve karda varken oğlanı iyice giydirip dışarı çıkardım(!)evet karda dışarı çıkardım.Annem başta olmak üzere herkes çıldırdı resmen.Bir tek babam almanyada okuduğu için alışkın bu uygulamaya,birde tam destek verdi iyi oldu:))Tüm sümüğümüzü,salyamızı karların üstüne akıtıp geldik.İyide geldi çok şükür.Şimdilik hala burnumuzda az bir tıkanıklık kaldı,yemede düzene girmeye başladı ama hala memede uyumaya devam..

kendime itiraf: emzirirken uykuya dalan bebeğimi izlemek çoook güzel,helede minnak dudağının kenarından akan bir damla süt yokmu...

7 yorum:

  1. çok geçmiş olsun evet hastayken hergün yıkamak gerekli ama insanlarımız malesef üşütür mantığındalar bende fırçayı yiyorum bunu soyledigimde ama bildigimden şaşmam kolay kolay :) acil sifalar dilerimmmm

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederım.ahhh evet bide bilmeyen biz oluruz dimi:)

    YanıtlaSil
  3. gecmis olsuuun hepinize, evet ananeler falan bi sussa!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Ayda birkez görüşme kararı aldım artık çünkü fazla şımartıyorlar,uyku-yemek düzeni bozuluyor..en iyisi bu olucak sanırım.

      Sil
  4. Öksürük için portakal-limon-pekmez üçlüsününde iyi geldiğini deneyimledim. Belki size de bir faydası olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..ama maalesef portakal oğluma dokunuyor:( umarım geçici birşeydir

      Sil
    2. Kızımında devam sütünden yumurtaya kadar alerjisi vardı. Geçti çok şükür. Biz alerji reaksiyounu görmeyecek miktarda (azıcık) vererek aştık. Geçicidir muhtemelen. :)

      Sil