12 Ocak 2015 Pazartesi

Anne Olmayana Kolay Gelen Laf "asla"

"Evlenmeden önce çocuk yetiştirme konusunda altı tane teorim vardı;şimdi ise altı çocuğum var ve hiç teorim yok." John Wilmot

(İlk 23450865 pat-küt,ding-dong,bing-bing,beep-beep ve envai çeşit gürültüden sonra sağır oluyorsunuz.gürültüden hazetmeyen ben çocukların sakin büyütülebileceğini sanarken nede safmışım yahu)


  Ey sevgili(!) anne adayı yada anne olmayan sen her kimsen lütfen ama lütfen çocuğu olan kadının yanında "aaaa ben asla böyle yapmammm...","asla şunu yedirmemmm.." vs deme ve yadırgama.Çünkü o yadırgadığın,çok bilmiş tavrınla bıdı bıdı öttüğün herşeyi gün gelir,bir sevimli yer cücesi burnunu sürteee sürtee sana hatırlatıverir.Ohh iyide  olur:)Öyle uzaktan konuşmak kolaydı demiii:))) 
  Evet anlaşıldığı üzere kızgınım.Hem kendime hemde "dış seslere".Büyüklerimizin "büyük lokma ye ama büyük söz konuşma,gün gelir seni bulur,bekara kadın boşamak kolay.." gibi lafları tecrübeyle sabitmiş.
  Asla asla deme çünküü "asla" dediğin çoğu şeyi yapmak zorunda kalabiliyorsun.
Anne adaylarının,çocuk gelişimi kitaplarını yalayıp yutmuş taze annelerin ve henüz çocuğu olmayan na-annelerin genelde "asla" dedikleri;
* emzik hiçte doğru deil bikerem ben vermiyicemm 
* ailemi asla çocuk bakımına karıştırmıycem
* ayakta çocukmu sallanır yazııık
* şekerleme/çikolata/pirinç unu verilir mi hiç çocuğa,obez mi yapceniz çocuu
* tv asla izletmem,telefonun/tabletin varlığından bile haberi olmıyacak
* altı bezlenirmi kazık kadar çocuğun,bi çiş diyemiyormu canım
* yanımıza çocuk yatırmam,karı-koca arasında bebenin işi ne
* okula gidene kadar emzircen herhalde,neden kesmedin memeden
* dip boyam asla gelmez,her zaman bakımlı olurum ben hemde çocuğuma bakarım
* evimide temizlerim,yemeğimide yaparım,kocamıda severim,herbişeye yeterim (buna bişi derdimde neyse:))
* benimki 7dedin mi kendi kendine uyucak görürsün bak
* ay ne var tatili dert etcek,uçağa binerken ver uyku ilacını,arabada ver oyuncağı sussun..
* benimki herşeyi yer,zorlamam ben hemde kendi başına yer
* pembe,simli,tüllü bişi giydirmem
* el kadar çocuğa oje sürmem
* soğukta dışarı çıkartırım/çıkartmam
* yapıyosan kendin bakıcan kardişimm,dedeye/nineye/teyzeye/kuzene çocuk kakışlamıcan 
.....ilk aklıma gelenler bunlar oldu.
  
 Ben çocuğuna yardımcısız bakan bir anneyim.Evimin işi,çocuğumun bakımı çoğu kadın gibi sadece bana kalıyor.Sürekli temas ve ilgi isteyen,çok hareketli bir oğlum var.Ben yinede çocuksuzken yaptığım gibi çarşaflarımı bile ütülüyor,canım isterse börekte açıyorum.Yapamadığım şeylere çocuğumu bahane etmiyorum ama tabiki herşeye yetişemiyorum.En iyisi "to do list" yapmak galiba.İşleri günlere bölüp kendin bin parçaya bölünmemek.
  Ben "asla" dediğim neleri yaptım bi bakalımm;
- tv izletmem dedim,kayınvalidem oğlum henüz11aylıkken,15-20gün bizde kaldı çocuğum reklam bağımlısı oldu
- asla cips/çikolata/şeker vermem dedim eşim iki saat çocuğa bakıcaktı yemek yediremeyince süt dilimi vermiş(bir daha olmadı ama yalnız bırakmaya gelmez)
- sallayarak çocuk mu uyurmuş dedim,uyumamalıda zaten ama kuzenlerim yazın sahilde,plaj havlusunda sallayarak uyuttu inatçı oğlumu:)) 
- yürüyemeyen çocuk tatilde nasıl yorar ki ayol insanı..hahah haa tüm yaz denize bel hizasında girdim!Oğlanı şişme simide koy yüzdür,oynat,çıkar,kurula,emzir,yedir,uyut,denize sok,kurula,eve götür,uyut,oynat....
- yanımızada alıyoruz uyurken eğer gelmek isterse,sarılıp,kokluyoruz,öpüyoruz,o uyuyor biz izliyoruz.Eşinle arandaki romantizmi etkilemiyormuş "arada bir" çocukla uyumak.
-" her zaman bakımlı olurum canım ne var kiii"lafınada yuttum.Uyudum da saçıma fön çektirmek,manikürüm/pedikürüm eksik kaldı..!Bazı geceler duş almaya bile üşenip yastığa gömülüyorum
- ananeye/dedeye/teyzeye çocuk kalalarkene çok mutluyum,evet mutluyum!çünkü ozaman aklım çocukta kalmadan yan odada bir güzel uyuyor,dinleniyorum.Kuaföre gidebiliyorum.
  Yinede haberleri izlerken yada birilerinden ev kazaları hikayeleri dinlerken,ailelerin ihmalkarlıklarını yadırgıyorum.Tutamıyorum kendimi.En iyisi oğlanı hiç yalnız bırakmamam galiba helede şuan bulduğu her mobilyaya tırmanmaya çalışırken..

2 yorum:

  1. :D Hayalimizdeki annelikle gerçekte olduğumuz ne kadar farklı değil mi!? O fotodaki "ya şimdi oynuyorum, çekme beni ama yaaa" bakışını da yerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))hemde nasıl fark ediyor değil mi..neler umdum neler buldummm:p

      Sil