10 Kasım 2014 Pazartesi

Anneler ve Soğuk Fobileri

  Birçok anne kışın dışarı çıkınca çocuğunun hasta olacağına inanıyor.Halbuki açık havaya çıkan çocuğun iştahı açılır,uykusu düzene girer,daha sağlıklı bir görüntüsü olur ve enerjisi bir nebze boşalırda evde daha az kudurur.Ama yokkk olmazzz,çocuk öyle herzaman dışarı çıkarılmaz..
  Güneşli havada çıkarılmaz,yağmurluda hiç çıkarılmaz,karda neymiş aaa yine çıkamaz,banyo yaptıysa çıkamaz,rüzgarlıysa çıkamaz,kırkı çıkmadan çıkamaz,hastaysa zinhar çıkamaz...:)Öyle kapalı evde fanusta,hava nemlendirme cihazları ve stelizörler ile itinayla büyütülür.Sonra kafasını camdan çıkarsa hapşırıklar başlar.Okul başlar hep hastadır...
  Şimdi burda anneler ikiye ayrılır birrr klasik Türk annesi,ikiiii klasik tipik Türk annesinin vicdansızlık ile kınadığı hippi anne:)Hakikaten öyle ama azıcık cool anne olunca insafsız,vicdansız,acımasız,beceriksiz ve ilgisiz anne oluveriyorsunuz."Yoook çocuğu yeterli giydirmiyor,zorla ver ağzına zayıff,ayyy düştüü kıyamammm ühühühüüü,uyandınmıı senn giy hemen şu süveteri,dolaptan bir şey yeme,yere oturma,uyudu kar yağar üstüne karr bişiy ört.."daha neler neler. 
  Güzel ülkemin insanına "soğuk hasta etmez!" lafını anlatırsınız ama asla ikna edemezsiniz.İki yengem var alman bide avusturyalı var aman es geçmeyelim:)Kötü hava yoktur kötü kıyafet vardır der ve çocukları karda yağsa muhakkak dışarı çıkartırlardı.Amannn ne eleştiri alırlardı herkes topa tutardı çocuklar bronşit olur yok havale geçirir bıdıbıdıı.Benim oğlum bronşit oldu mesela.Eşimin ailesi beni şuçluyor çocuğu sürekli dışarı çıkarıyormuşum diye.Halbuki benim oğlum 11aylık olmak üzere ve iki kere hastalandı.Ama kendi çocukları sürekli ama sürekli hasta yazık evden çıkmıyorlar...Kıyaslama değil bu,aklın kendine yetmiyor bana yol gösterme kadın demenin bir yolu işte:)
  Kızıyorum ben atlete alıştır,ayağını patiğe alıştır,denizden çıkınca sar sarmala,saçını ıslak bırakma,banyo yaptıysan dışarı çıkma...böyle alıştırırsanız tabiki narin olurlar.Benim annem ne atlet ne çorap hayatta giymez.Kardeşimde bende kış vakti tshirtle dolaşabiliriz,buz gibi sularda rahat yüzeriz.Ama şimdi ben oğluma atlet giydirmesem kızıyor:)Ter bezi koy sırtına diyor.Kuzenim mesela annesi alıştırmış banyodan sonra ısıtılmış kıyafet giyiyor:)Atlet giymezse yaz vakti üşür.
   Doktorlar çocuklarınıza siz nasıl giyiyorsanız bir kat fazlasını giydirin diyor!Sırtına hırka/süveter, ayağına patik,başına anne elinden çıkmış bere,boynuna en kalınından atkı:)Yapanı eleştirmiyorum ama sonra benim çocuum çok hasta oluyor demeyin.Çocuk bu tabiki hasta olucak heleki kreşe okula başladığı zaman düşünemiyorum bile.Ama açık hava gibisi yok.Hastada olsa muhakkak temiz havada kısa bir yürüyüş hem anneye hem çocuğa iyi gelicektir.Ben değil doktorlar söylüyor..

6 yorum:

  1. Doktorlar anaokuluna dek yılda 8, sonrasında 12 kez hasta olmanın NORMAL olduğunu söylüyorlar :) Türk doktorları da söylüyor mu bilemeyeceğim ama :D Bu arada nem cihazları zararlı mı ya, biz aldık daha geçen gün???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte NORMAL olan bu çocuk bu tabiki hastalanıcak!Tabiki zor ve sancılı oluyor ama yapıcak birşey yok,hasta olmayan çocuk mu varmış?? Doktorlar nem cihazını sık hasta olan yada astımlı çocuklara öneriyor fakat doğumdan itibaren kullanılmaması gerektiğini söylüyorlar.Bende alıcaktım odasına doğmadan önce bu yüzden vazgeçtim filtresi çok sık temizlenmez ise aksine bakteri üretiyormuş.Hastalanınca aldık gerçi:)Antibakteriyel halıda mesela çocuk odasına alıyorlar iyi hoşta bu çocuk evin gerikalanında hiçmi dolaşmıyor komple değişmesi lazım ozmn..hijyen takıntılı çocuk büyütmemek lazım:(

      Sil
    2. Çocuk alerjisi uzmanı prof.dr. tavsiyesiydi bu;musluk suyu kullanmayın çünkü içindeki bazı mineraller çocuğun solunumunda güçlük çekmesine sebep olur.Çok iyi temizlenmeli bakteri üretenilir.Odadaki nem sürekli takip edilmeli %50ise cihaz kapatılmalı çünkü nemde bakteri üremesi için en uygun ortamdır yarar sağlarken zarar görmeyin.Alerjiye yatkın yada alerjik bebeklerde dahada çok dikkat edilmeliymiş.Biraz araştırmıştımda bn canım:)Nem ölçerde edin sen birtane

      Sil
    3. Avent aldım antibakteriyel diye, filtre temizlenmesi falan yok. Memnunum sanki 3 gün oldu ama..

      Sil
  2. Blogunuza bayıldım. Başarılar diliyorum. Takipteyim. :) Bende bloguma beklerim. www.icimdenngeldi.blogspot.com Bu arada ben oğluma doğal yollar deniyorum. 17 aylık ama henüz hastalanmadı maşallah. Hergün kalkar kalkmaz 1 kaşık pancar pekmezi, gün içinde doğal evde yapılmış kuşburnu meyve suyu ayrıca bol sebze, soğan ve sarımsak. Tavsiye ederim. Haftada bir de ayak topuklarına viks sürüp yatırıyorum. Çok işe yarıyor. Birde soğuk benden korksun ben ondan korkmuyorum :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkür ederim..hemen bakıcam.senelerdir ilaç kullanmadım desem(hamilelikte verilen folikasit ve vitamin hariç)hep meyveler sebzeler doğal yollardan bakıyorum kendime hippiler gbi:))) tablet kullanmam etsuyunu kendim yaparım ev yapımı şeyleri severim. Ne gusel biz niye korkalımki soguktan dimi ama...sevgıler

      Sil