3 Ekim 2014 Cuma

Emzirme Haftası Kutlu Ossunn:)

  Emzirme süreci özellikle başlarda çok yoğun ve yorucu olabiliyor.Fakat anne ve bebeği arasında gelişen ve emzirdikçe kuvvetlenen bir bağda oluşuyor.Emzirme sırasında oluşan anne-çocuk ilişkisi...aslında çokta anlatabileceğim gibi değil zaten annelerin çoğu bunu yaşıyor.Ben bazen öylesine yoğun yaşıyorum ki gözlerim doluyor,nekadar da güzel olduğunu düşünüyorum,ellerini seviyorum,okşuyorum,şükürediyorum.
  İlk haftalarda meme ucu yaralarından dolayı çok acı çektim,ağladım.Bebeğim emerken ben acıdan yastıkları sıkıyordum:( Lansinoh krem ve Philips Göğüs Kalkanı sayesinde bu acı dolu dönemi atlattım.O zamanlardan beri emme vakti bizim için keyif demek.Gerçi geceleri zorlanıyorum.Hiç bir zaman uykumu tam almış uyanamıyorum.Şuan 9.aydayız ve acaba ne kadar emzirebilicem yada nekadar emzirmeliyim diye düşünüyorum.İlk 6ay sadece anne sütü alan bebeğimi(bikaç kez formül mamada kullandık tabi),2yaşına kadar ekgıda desteğiyle beraber emzirmeyede devam edebilmeyi diliyorum.Çünkü anne sütüyle beslenmenin yerini; hem fizyolojik hem psikolojik olarak başka birşeyin alması mümkün değil.
  Emzirme yoluyla bebeğe güven ve sıcaklık verirken karşılığında huzur ve mutluluk alıyorsunuz.Bu ilişki sadece bebeğim ve bana özel!Kimseyle paylaşmak zorunda değilim ohhhh:) 
  Aaa birde sütümü nasıl arttırabilirim derdi vardı değilmi:)Çok listeler buldum,neler denedim,süt arttırıcı çaylar içtim fakat sonradan fark ettim ki emzirirken sadece onunla ilgilenirsem hissedilen duygulardan dolayı, hormonların artmasına bağlı olarak sütüm arttı.Ayrıca ne kadar sık emzirirsen bedende buna adapte olup daha çok süt üretiyor.Sağlıklı olarak kilo vermeyede yarıyor,daha ne olsun.
  Şimdilik; nekadar emzirmeli yada nasıl sütten kesmeli konularını düşünmemeye karar verdim.Bebeğimle bu anları doyasıya yaşıyıcam!!Etraftan ayyy yaşına geliyor artık gerek yok,zaten süt artık çocuğa yaramıyor,kazık kadar oluyor bırak,sana zarar zayıfladın halsizsin diyenlere inat..
 Sizlerinde sütünüzün bol olması dileğiyle...
  

Unutmadan emzirme haftası için yapılan araştırmalar var paylaşıvereyim.Lansinoh tarafından yapılmış ve ilgi çekici.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder