20 Ekim 2014 Pazartesi

Bir Anneyi Sinir Eden "çok bilmiş teyzeler"

  Bağırmak istiyorum "e be kadın seninde çocuğun var demi,sen kendine karışıldığında belki laf edemedin ama ne hissettin" 
  Annesi kadar çocuğunu bir başkası tanıyabilir mi yada annesi gibi ihtiyaçlarını anlayabilir mi?Ayrıca her annenin çocuğunu büyütürken kendine göre kuralları ve tarzı olucaktır normal olarak değil mi? Anormal olan ben değilim herhalde.
  Ben insanları kırmayı sevmem hele ki yaşlıları.Yalnız işime karışılmasını daha da sevmem:)Tamam ben herşeyi biliyorum,harikayım demiyorum fakat fikirlerini sormadıkça laf atılmasına yada fikir beyan edilmesinede tahammül edemiyorum! Zaten o "ayy ben sadece söyleyimde sen yaparsın yapmazsın" lafının altında bariz yargılama var.Ee bide Türkiye burası güzel memleketimin insanı izin istemeden bebeklere dokunabilir,anneye sormadan çocuğun canı çeker diye yağlı cipsi ağzına tıkabilir,sanki anne çocuğun hasta olmasını ister gibi üşür bu böyle cıkcık diyebilir..
  Lohusa sendromu bile kadından falan değil tamamiyle etrafındakilerden kaynaklanıyordur bence.Misal ben doğum yaptığımda üç günlüğüne gelen kayınvalidecimle aramda geçen diyaloglar:
-ağlıyooo aç bu,sütün yok demekki yetmiyor bak doymuyor,zorla zorla
-ee mama takviye ederiz
-olmazzz dr a bakma sen,ben kaç çocuk büyüttüm sonra memeyi almaz
- hee iyi iyi tamam 
-yok işte aç çocuk,istemiyor bu bırakcak memeyi,zaten babasıda 6ay emdi bıraktı
-sen bi çıkabilirmisin acaba bide yalnız emzireyim
-iyilikte yaramıo
-!!!

-aaaaa emzirirken su içmee,çocuğun içtiği yaramıcak
-ağzımdan göğsüme direkt bağlantımı oldu doğum yapınca
-ne dedin
-yok bişiii

-üşücek bu çocuk giydir giydir iyice,dışarıda çıkmayın hava iyi olana kadar sakın,bilemezsiniz hasta edersiniz
-...poffff

-şekerli komposto içmiyon bak sütlaç ye,ahh sütün olmaz tabi suyla,aç kalcak çocuk..ahh ahhh herşeyi siz biliyorsunuz ben dört erkek büyüttüm..
-...kilomdan memnunum ben iyi böyle sütümde var zaten,aç kalsa nasıl kilo alsın
-nerden biliceksin ki sen

Not:Oğlum 3550grm doğdu ve ilk ay 1800grm ikinci ay 1600 grm aldı sadece anne sütüyle.Alması gerektiğinden fazlaydı bile..

Sadece bu değil tabi dışarıda,parkta,avmde,hastanede teyzeler/amcalarında ağzı durmuyor:

"İncecik giydirmişsin çocuğu hastalanıcak"
"Bak uyanınca hemen süveter giydir emi"
"Az yiyor bu iştahsız herhalde,yazıkkk"
"Niye ağlıyor bu,susadımı,altımı piss,ayy susmuyo bak.."
"Kız mı bu erkek mi"
"Nee yaşına gelicek yürümüyor mu daha..."
"Kendi kendine olmaz üstü batar,yiyemez o sen ver ağzına ağzına"
"Gerekiyorsa zorla ver"
"Zayıf bu çocuk,iştahsız galiba"
"Bunlar daha iyi günlerin ohoooo"
"Canı çeker annesi tattırıver azcık bişiy olmaz"
"Balık yağı içir iyi gelir"
"Kucağa çok alıştırmışsın vahhh vahh"

Çocuğun canı bilmediği şeyi nasıl çeker?Çikolatata,cips yada kolay bir bebeğe nasıl verilir?

Annemide unutmayalım:)
"Ayyy uyumuyor bu böyle ver ayağımda sallıyayım"
"Zayıflamış sanki çocuk"
"Ne getirdin yanında yemek"
"Aaa başlıcam montesöriy neymiş:)"
"10ay oldu artık sütün yetmez,iyice yemesi lazım"
"Ayyyy düşcek,ayy ayy gitti bak,off bişi olcak,aman oraya çarpıcak..."

Vee tekrar kaynanam:)
"Gdo yok köy mısırı bu ver ayy abartıyosun biz verdikte noldu"
"Çay içsin bişiycik olmaz sıcak sıcak iyi gelir"
"Sende herşeyi yasaklıyorsun aman biz nasıl büyüdük"
"Köy mantarı bu bişiy olmaz"
"Köy sütü bu içsin işte,inek sütünden zarar gelmez"
"Bilmemkimin çocuğu yürüyor bu nezaman yürücek"
"Sen yavaştan tuvalete alıştır" (10aylık bebek için diyor)
"Emzik niye alıyor tühhh keşke bıraksa" (nadiren emzik alan bir çocuk için söylenince garip oluyor)
"Yoook kucağa çok alışmış bu" 
Köyden gelen herşeyi iyi sanıyorlar.Birde organik ve doğal ürün arasındaki  farkı anlatmaktan yoruldum he diyip geçicem yeter.

Ey çok bilmişlerrr çocuğu birkaç saatlik görmeyle vah vah kucağa alışmış bu işin zor diye bıdıbıdı konuşmayın.Hayır dr dan iyi bilmiyorsunuz kocakarı yöntemi anlatmayın.Her çocuk özeldir ve gelişimi farklıdır başka çocuklar ile kıyaslamayın.Heleki bunu anladığı zamanlar sakın ha yapmayın.Tanımadığınız çocuğa izin istemeden dokunmayın.Annesi hayır diyorsa evet demeyin.Bilmediği şeyi canı çekmez şekerli,tuzlu,katkılı gıdaları ağzına tıkıştırmayın.Bebek diliyle konuşmayın.
Anneleri rahat bırakın!!!







4 yorum:

  1. Her anneden sert tepki alsınlar da belki sağda solda anlatır da vazgeçerler bu huylarından diye düşünüyorum. Benim de hiç tahammülüm yok.
    Bu arada benden bir ödülün var.İşte ayrıntılar http://jaleceanne.blogspot.com.tr/2014/10/dart-odulleri-premio-dardos-sahiplerini.html
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Her parkta konuşlanmışlar mübarek:)hobi olmuş milletin işine karışmak hiç vazgeçerlermi... bu arada okudum ve çok sevindim,teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil