8 Haziran 2014 Pazar

Renklerde Cinsiyet Ayrımcılığı mı Olurmuş???

 "Bir çocuğu eğitmeniz için tek yapmanız gereken,ona okumayı öğretmek ve sonra rahat bırakmaktır.Bundan ötesi beyin yıkamadır." Ellen Gılchrıst
   

   Bugünlerde sürekli yağmurlu olduğu için,azıcık bir güneş göründü hemen parka gittik oğlumla.Güzel güzel oynuyorduk ki sürekli orada toplanan bir teyzeler topluluğu sinirimi bozdu.Sürekli "aaa benim torun çişini söylemeyi öğrendi,bak benimki bunu yapıyo seninki daha yapamıyomu hımmm,ee bu niye konuşmuyo" konuşmalarını duyduğumdan,mümkün mertebe uzak duruyordum.Çocukları kıyaslayanlardan hiç hazetmem.Fakat tek marifetleri bunla sınırlı değilmiş.Renkleride cinsiyetlerine göre ayırmışlar!
  Önce yaşlıca bir teyze "uşağum kaç yaşındasın?" dedi."Niye teyze yaşlımı duruyorum" dedim."Yok bebeği çok seviyosun,öpüyosun,geç anne olanlar bide zor anne olanlar bukadar sever" dedi.Daha teyzenin şokunu atlatamadan grubun genci,otuzlu yaşlarında olan;bebeği sevme bahanesiyle yanaştı."Kızmı bu,ama erkeğe benziyor,toka tak buna annesi" dedi.Erkeğe benzetiyorsun madem kızmı diye niye soruyorsun dicektim ki o konuşmaya devam etti."Böyle renkler giydirirsen kız sanılır tabi".Hey güzel Allahım sabır ver! Sizi ilgilendirmez,ben niye sizin kızınız günlerdir mor tütüyle ve topuklu çocuk ayakkabısıyla dolaşıyor diye soruyormuyum diyesim geldii,sustum.
  Suç onlarında değilmiş aslında.Her haltın başlarının altından çıktığı naziler;Musevileri damgaladıkları gibi eşcinselleride rosa winkel ile damgalamışlar.Ve pembeyi kız rengi yapmışlar.Buradan pembenin erkek rengi iken nasıl evrim geçirdiğini okuyabilirsiniz.
   Dünyanın en özgür varlıklarını saçma kalıpların içine sokmaya ne gerek var?
O kız işi,bu erkek işi diye bir ayrım mı var? Cinsiyet ayrımının,toplum tarafından çocuklarımıza bu gizli mesajlarla empoze edilmesi hoş değil.Onların sağlıklı kimlik geliştirmesine yardımcı olmak için davranışlarımızıda düzeltmeliyiz.Onlar bizim konuştuklarımızdan,anlattıklarımızdan değil, yaptıklarımızdan gözlemleyerek öğreniyorlar.
  Kız çocuğu anneye mutfakta yardım eder,oğlanlar araba yada topla oynar,erkek ağlamaz,erkek adam korkmaz...Kadın ve erkek arasındaki fark sadece biyolojiktir.Oyuncaklarda bile ayrım yapıldığını görüyorum.Erkek fatmamısın sen niye arabalarla yada topla oynuyorsun vs gibi.Mor tshırt mu olurmuş..Homofobikmisiniz arkadaşlar?? Bu nasıl bir bilinçsizliktir anlayamıyorum.
  Benim eşim benden renkli giyinir mesela.Annem ona doğum gününde kotondan keten açık pembe bir gömlek almış,bana siyah beyaz bluz:)
Bizler bebeklerin cinsiyetlerini giydikleri kıyafetlerin rengine,kullandıkları aksesuarlara bakarak mı anlamalıyız?Ataerkil bir toplumun yetiştirme tarzından kaynaklanıyor bunlar.Mağazalarda bile renk ayrımı okadar keskinki,erkek bebek-kız bebek diye bölmeye bile gerek yok.
  Ben çocuğuma genelde unisex kıyafetler aldım.Beyaz hakim olmak üzere,sarılar,yeşiller,kırmızılar..Kendim denizci temasını sevdiğim için kırmızı-lacivert bir sürü kıyafet aldım:)Kızım olsa pembe mecbur alırım mağazalar zaten pesbembe ama abartmam biriki şey.Başka renk mi yok,çocuklar sanki hep aynı şeyleri giyiyor gibi hissediyor insan.Zaten herşeyi mavi giyinen erkek yada üstlerine Pembe Panter kusmuş gibi dolaşan kız çocuklarından gına geldi..

Bu arada oğlanında bugün üstündeki nar çiçeği renk tulum buydu..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder