20 Mayıs 2014 Salı

Yaz Bakımı Ayaktan Başlar


  Yazın sıkça giyilen açık ayakkabılar içinde,bakımlı ayaklara sahip olmak için pedikür şart.Kışın ayda bir kez yaptırırken,yazın yirmi günde bir yaptırıyorum.Aslında çıplak ayak plajda yürümek doğal pedikür ama kendimi İzmire atana kadar evde bakım yapmalıyım ki zavallılar kendine gelsin.
  Eskiden hem kuaförde hemde evde kendim uzuun uzuuun bakım yapardım ama artık pratik ve çabuk ürünlere ihtiyacım var. Duşta ılık sudan ve buhardan yumuşayan ölü deriyi ponza taşıyla törpüleyip ayak peelingimi yapıyorum.Benim kullandığım Body Shop Peppermint Smoothing Pumice Foot Scrub.Ayaklarımı anında serinletiyor ve rahatlatıyor.Törpülerin deriyi kalınlaştırdığı düşünülürse,içinde ponza taşı olan bu peelingi kullanmak mantıklı diye düşünüyorum.Islak ayağınıza banyodan çıktıktan sonra uyguluyorsunuz;yumuşacık yapıyor,naneli şeker gibide kokuyor.Haftada üçgün kullanmak yeterli geliyor.
  Peeling kullanmak istemeyenler için ananemin ev yapımı tarifini tavsiye ederim.Ilık suya limon suyu,süt ve sızma zeytinyağ ekleyip,ayaklarınızı bu suda 15-20 dk kadar tuttuğunuzda yumuşacık ayaklara sahip oluyorsunuz.Tabi havluyla iyice kurulayıp birde nemlendirici sürülürse ohhh.Şu aralar nemlendiriciyle falan uğraşamıyorum,peelingimi yapıp çıkıyorum.
  
  Mükemmel ayaklara sahip olmak için illaki bir uzmanada ihtiyacınız yok!Kendi bakımınızı rahatlıkla yapabilirsiniz.Gelelim zamanında cosmo'dan öğrendiğim evde bakım sırlarına;

*  Önce tırnaklarınızı istediğiniz boyutta kesin.Düz bir kesim uygularsanız batıkta oluşmaz.Seramik törpüyle köşeleri yuvarlayın.
* Büyük bir kaba üçte iki oranında ılık su,üçte bir oranında süt ekleyin.Sütün içindeki laktik asit,ölü derileri soyup yumuşatıcak.Katiküllerde faydalı minerallerden yararlanıcak.
* Katikülleri kesmiyoruz! Denizden,havuzdan,plajdan mikrop kapmamak için kesmiyoruz;e vitamini yağı uygulayıp,tırnak eti çubuğla nazikçe itiyoruz.
* Topuk ve tabanları törpülüyor yada peeling yapıyoruz.(kesinlikle peeling yapın törpü deriyi iyice kalınlaştırıyor ve çiziyor)
* Yoğun nemlendirici özelliği olan bir balm ile masaj yapıyor,kendimizi şımartıyoruz.
* İşte en keyifli kısıma geldik.Yaza özel canlı bir renk şeçip tırnağımızı boyuyoruz.

Stilettolarımı bu yaz kullanamam herhalde ama flip-flop ve sandaletlerimlede hoş görüneyim bari.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder